|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525i E60 -04 och det har trots avstängd bil surrat i motorrummet senaste veckorna. Även efter att bilen borde gått i viloläge. Som följd så har det tömmer det batteriet. Det som surrar är tomgångsmotorn. Konstant 12V uppmätt på mellan mittstift och jord. Vad styr tomgångsmotorn? Vad tror ni kan orsaka detta? Jag har redan bokat service på BMW men jag kan säker minska kostnaden lite om jag kan minska ringa in problemet så mycket som möjligt :D Tack på förhand tips och förslag. | |
|
Börja med att låta verkstan läsa ut alla felkoder och be om en utskriven lista. Låt dem radera alla felkoder 1 gång och sedan avläsa felkodsminnet igen för att se om/vilka felkoder som återkommer - be om en lista på de som återkommer och publicera båda felkodslistorna här i denna tråd. Mvh |
|
|
En arbetskollega tog fram elschema för bilen och vi hittade relä som styr tomgångsmotorn. Relät var placerat inne i databoxen (plastlådan) och några knackningar på den och problemet ser nu ut att vara löst. Avbokar servicen på BMW och hoppas att problemet nu är löst :) Tack för all hjälp här också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.