|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med min E30 325ix. När bilen står på tomgång och jag gasar normalt ökar varvtalet som det ska men om jag trycker till snabbt på gaspedalen "dör" motorn, men återvänder till tomgång utan problem. Det hörs även ett "kluckande" ljud någonstans vid insuget i samband med hastig gas. Har lite svajig tomgång och upptäckte ett litet hål i insugsbälgen som är provisoriskt lagat men ovan nämnda problem fanns innan detta och kvarstår även nu. Har ett öppet K&N filter monterat men tror inte att det har med problemet att göra. Så, var ska jag börja leta efter orsaken till detta lilla, men irriterande problem? Någon som har några ideér? | |
|
kolla de vanliga först som tändstift och övriga delar som rotor, spole mm. sen kan du ju dra ur lmm och lamda och se om de blir någon skillnad. BMW ownz |
|
| Stiften är bytta för tre månader sedan, motorn dör om jag kopplar ur lmm. Har lokaliserat det "kluckande" ljudet till spjället i lmm. Har haft loss lmm och torkat ren med 5-56, spjället kärvade inte och rengöring gjorde inte heller någon skillnad. | |
| Har nu haft loss tomgångsmotorn och snabbrengjort den. Spjället i t-motorn fjädrar inte tillbaka men känns inte heller trögt, får bli grundligare rengjöring ikväll. Testade att koppla ur t-motorn med motorn igång men det märktes inte någon skillnad på tomgången. Jag undrar om t-motorn kan påverka gasresponsen och kväva motorn vid hastig gas? Har någon några tips på hur jag ska rengöra t-motorn ordentligt, 5-56 eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.