|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 523 05 (E61) Bakruta får för sig att öppna sig när man kör ,är det något mangnetlås som släpper eller vad kan det vara man får för sig att det kan vara något med ström ibland kan det nästan vara omöjligt att få den i låst läge . | |
|
Oj då. Det verkar vara samma problem jag hade på min 06a. Glasrutan levde sitt egna liv och kunde öppna sig när centrallåset var öppet. Ofta fick man efter besök i kofferten hoppa in i bilen, sedan med motorn igång, låsa centrallåset och sedan öppna bara en dörr och gå ut och stänga glasrutan bak. Då höll den sig låst till nästa gång man hade ärende i kofferten. Fixade trasig kabelstam vid höger gångjärn bak. Länk |
|
|
Ja precis så som du beskriver det så håller den på. |
|
|
Japp, då är det nog kabelbrott i din kabelastam vid gångjärnet också. Bara att lämna in eller sätta sig och löda. Lycka till |
|
| Det troligaste är fukt i microbrytaren till glasluckan. Pröva att spruta in lite 556 så brukar det lösa sig. | |
Villurski |
Håller med Lloydan. Min uppvisade samma symptom som trådskaparens. Funkade helt plötsligt utmärkt efter en biltvätt blåst rent, men slutade funka vid nästa regn. Kostar 11 totalt att byta på BMW, annars går delen lös på 600kr. Men om du orkar kan man säkert testa att blåsa rent och bara köpa packningen ny. Hoppas på detta istället för kabelstammen, det verkar klart jobbigare! |
Villurski |
1100kr ska det vara, nu är jag för trött. Natti! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.