|
|
|
|---|---|
| Hur släcker man Bromsbyte indikationen, har väntat för länge så den tänds även om jag gjort som det står under SLÄCKA SERVICE LAMPAN. | |
| Har du bytt bromsoljan ? | |
| Nix har inte gjort nått än | |
|
Det är inte bromskloss-slitage lampan som varnar? Då måste du byta slitagevarnare (och klossar). Tror inte det finns någon varning för Bromsvätskebyte (antar att du har en E39). //Lasse |
|
| Har en E61, det är klossarna den har varnat för. | |
|
Följ denna när du bytt klossar och eventuellt slitagevarnare: Länk //Lasse |
|
|
E39an (iallafall årsmodell 2003) har en klocksymbol som tänds efter 2500mil som påminner om bromsvätskebyte. Men du erkänner att du inte bytt bromsvätasken så tänkar jag inte berätta hur du släcker den (Det är såna jag inte vill köpa bil av) OM det nu är klocksymbolen som har tänds för dig ?? |
|
| har den löst ut på slitagevarnarna så måste du byta till en ny sen är det fixat...kan dock lysa en stund efter oxå till dom kommer överens tog typ 3min på min innan den slockna.../M | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Klocksymbolenpå E39 tänds efter tid (24månader), inte bensinförbrukning som serviceindikatorn gör. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso : Fel av mig, 24 mån är rätt, sorry.... |
|
| På e39an så kan man bara köpa E39 boken där står hur man släcker o nollar det mesta ju | |
| Hur svårt är det att byta slitagevarnaren på en E61 då? Det är väl den som orsakar att en röd bromsbeläggs lampa lyser konstant, sen när jag startar bilen så kommer det upp en bil som står på en lyft i instrumentdisplayen. | |
| Sitter på klossen och sen ut genom oket öppna boxen i hjulhuset där kabeln skarvas vidare...köp oem kabel är mitt tips köpte själv på mekonomen men den va för kort från "knäet" på givaren varvid den gick av när man klickade fast den på klossen...oem va ca 4mm längre den vägen så då var det inga problem/M | |
| Enligt påsen så är slitagevarnaren length 880mm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.