|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om någon har koll på om det funkar att sätta ett avgassystem från en M Coupe på en 2,8 Coupe utan större modifikationer och problem?! Tacksam för svar=) Mvh Ola | |
|
Var ute och kröp runt bilen på vinterförvaringen med ficklampa och såg då att fästet till extradäcket är ivägen! Blir nog lite väl mycket jobb att avlägsna det tyvärr! |
|
| vet inte hur det ser ut efter motorn, men slutdelen på m är ju 2+2 så blir nog svårt att få ihop det./ aske | |
|
Jag har en fyrpipigt Eisenmann på min 2.8, minns fan inte hur det ser ut under dock... Bilen står ju i garaget nu och där är det trångt och mörkt. Har en bild bakifrån på bilen på garaget om du vill kolla där... Vill minnas att det går ett smalare rör över till passagerarsidan, men hur det är med fästen osv vet jag inte i nuläget. Hoppas du kanske får ut något av detta, om inte annat så lite sug efter fler pipor :) Länk /andreas |
|
|
Jag tror det där blir knepigt att få ihop. Kolla avgasdelarna till M resp 2,8 på bildelsbasen så ser du att det skiljer ända från grenröret. Att ta bort reservhjulshållaren är dock inget problem, det gjorde jag bara för att det var så FULT! :-) |
|
|
Magirus: kunde bara hitta bilder på avgas till M:en! Du har ingen länk till bild på 2,8?! Hur gick du tillväga för att ta bort fästet?! |
|
| Hej! Reservhjulshållaren inte svår att ta bort minns jag. Gjorde det när jag monterade 4 pipigt Eisenmann på min 2.8. Du ser det om du kollar hur det är upphängt. Om du går in på www.realoem.com så kan du se både reservdelshållaren och sen jämföra 2.8 mot M avgassdetaljer. //Z3kent | |
| Z3kent: hur hittar jag på sidan?! Kommer varar till där jag ska slå in reservdelsnr, men det har jag inget!? | |
|
Tjena! För att få plats att montera dubbla burkar på min så fick jag skärabort batterilådan och "bulan" som reservhjulet sitter i. Byggde nytt bagage golv på höger sida , Sen skaffade jag en beg. batterilåda från Z3m som sitter i mitten i bagaget ist för på högerkanten. Drog nytt avgas från katten med magnaflow y-rör och sen rakt till varje burk. Mvh Håkan |
|
| Du ska gå in på www.realoem.com där mitt på sidan klickar du på "click here to enter". Nu kommer en ny sida du knappar då in din bil typ årsmodell manuell auot höger v styrd mm...sen går du längs ner på sidan och trycker då på "bläddra bland delarna". Sen är det bara gå in och bläddra jämföra se mellan din bil och sen en ny sökning på en M och göra samma grej igen. du har även motsvarande sida på www.bmwfans.info lycka till!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.