|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är på G att köpa ny bil och har fastnat för BMW och behöver hjälp. 1. Har en kompis som kör en 520 touring från -99 som påstår att den nyare 320 (2005 och framåt) är nästan lika stor som 520. Stämmer detta? 2. Vi byter från en Ford Focus kombi för att den är för liten för vår familj. Räcker en 320? 3. Vad är skillbnaden mellan 5-seriens touring och 3-seriens touring? 4. Vad bör vara maxgränsen för hur mycket bilen har gått när man köper begagnat? 5. Att andrahandsvärdet ´verkar vara lågt ska tydligen bero på att reservdelarna är dyra. Men hur mycket dyrare är de? Finns det någon här som kan hjälpa mig att reda ut begreppen så skulle jag vara väldigt tacksam. Tack! Leion77 | |
| Om Ford Focus kombi är för liten så är inte en 3-serie Touring lösningen på era problem. Det enda som gäller i det fallet är en 5-serie Touring. | |
| Andrahandsvärdet är inte lägre än de flesta vanliga bilar och reservdelar och service är också i nivå och till och med lägre än t.ex Volvos enl flera. Skillnad mellan 5:an och 3:an är att 5:an är större åt alla håll, även baksätet är bra mycket större. Satsa på en femserie om Focusen känns liten. | |
|
Som tidigare Focusägare kan jag säga att servicen iaf inte blir dyrare med rätt verkstad. |
|
| Tack för alla svar! Nu vet jag lite mer åt vilket håll vi ska ta vägen. Är inte störtförtjust i att köpa ny bil men ett måste ibland. Tack ska ni ha! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.