AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.040

Importera italienare ifrån england?

Har hittat min dröm bil med rätt utrustning och färg i england. Ringde till firman idag och frågade om bilen. Den är tydligen ursprungligen ifrån italien importerad 07 till england gått 8000 mil. Hur är det med italien importer, är det något jag behöver tänka på när jag importerar den och påverkar det värdet på bilen något?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Generellt sett är det svårare att få fram historik från bilar som gått i Italien. Ofta är inte heller italienare lika noga med hur de parkerar heller...
vad är det för historik man inte kan få fram?

Hur är det med bilen är det exakt samma te.x batteri osv i den som en svensk såld? Har hört att bilar från sydeuropa inte är byggda för vårt klimat. Stämmer det?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Vissa märken hänger på större generator, annan servoolja och andra detaljer för bilar som ska gå i kalla klimat.
Det som är svårare att följa, pga extrem byråkrati, är ägar- och servicehistorik, och därmed också upptäcka eventuell mätarjustering.
Vad är det för bil?
Okej det lät ju inte så lockande och ursäkta om jag svär i kyrkan när jag säger att det är en mercedes cab från 03 jag funderar på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.