AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.095

Import bilar svårare att sälja?

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Är det svårare att sälja en import m3 även om man alla papper och att mil stämmer.
Har hittat en m3 med någolunda papper. Men folk av råder mig då de är svårt att söka den sen??????
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det beror nog mer på hur du sköter den! Är allt i sin ordning så är det nog inte svårare än att sälja en SV-såld!

Alpina B8 Länk
Vilken bil gäller det? Finns den på annons?
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Rent generellt så kostar dom ju mindre. Ofta beror det nog på att folk är rädda för att bilen varit krockad, skruvad eller liknande. Enda problemet är att en svensksåld bil kan också vara skruvad och krockad. Många öppnar sin annons med att skriva svensksåld i rubriken. Klart man kan ta med det, men mer som en notis.
Min erfarenhet säger att en ärlig importerad bil är mycket bättre än en halvskum svensksåld (men visst, om bilarna har exakt samma miltal, utrustning, färg etc och kostar lika mkt kan man lika gärna ta en svensksåld:))

Jag köpte min m5 i Italien. Den har rullat där i ca 3 år, 9500mil. En ägare, som bytte in den hos handlare jag sen köpte den av. Inget tyder på att den varit inblandad i någon olycka. Original regskyltar fram och bak, original lampor och naturligtvis inga skumma skarvar (när jag var nere rensade jag bagageinredning för att kolla så att allt ser rätt till, samt lyfte den och all plast under bilen ser jämt sliten ut= inget nybytt)
Sålänge man kan kolla historik och verifiera service, samt hittar en okrockad bil, till lägre pris än en svensksåld så tvekar i varje fall inte jag för att köpa. Noggrann ska man vara oavsett man köper svensksåld eller import.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Generellt sett är det svårare att sälja en importbil om du försöker få lika mycket för den som motsvarande svensksålda.

Men jag skulle absolut inte avråda dig från att köpa en fin och väldokumenterad importbil.
Men använd det som argument då du ska förhandla priset.

Undvik helst en bil som är precis nyimporterad med enda avsikten att tjäna pengar, då är risken störst för fiffel.

Finns mändger med trådar där svensksålt vs import diskuteras.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag föredrar importbilar.. köpta i sitt hemland av mig:)
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Länk
spelar ju ingen roll egentligen om den är importerad bara allt är i sin orning med service bok och alla papper det är ju dock anser jag att föredra att den blev importerad när den inte va så gammal

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.