|
|
|
|---|---|
|
Bild: Länk Vad är detta? Det sitter på en 525i E60 -04 Den surrar dygnet runt och tömmer batteriet på min bil. Bilen verkar inte gå i viloläge. Känner vibrationer (relä!?) när jag håller fingrarna på boxen. Jag har precis börjat söka på nätet själv men tänkte att kanske någon här har koll. | |
|
Länk Nr 7 - "Adjuster unit" |
|
| Tack! Har varit på den sidan och kollat det mesta men missade den :) | |
|
Har läst mig till att det är DISA enhet? Någon som har en gissning på varför den surrar (elektriskt surr typ relä) när bilen är avstängd? |
|
| Nu på morgonen så testade jag koppla bort DISA enheten och surret fortsatte så det var inte från den ljudet kommer. Måste vara något annat i närheten eftersom vibrationer kändes i DISA igårkväll. | |
|
Det elektriska gasspjället sitter lite längre ner och längre in, det skulle kunna vara inblandat kanske? Men jag skulle börja med att läsa av felkoder. //Magnus |
|
| Ta en skruvmejsel och lyssna mot spjället så hör du om det låter när motorn är av | |
|
Det var tomgångsmotorn som lät och aldrig stängde av. En arbetskollega tog fram elschema för bilen och vi hittade relä som styr tomgångsmotorn. Relät var placerat inne i databoxen (plastlådan) och några knackningar på den och problemet ser nu ut att vara löst. Avbokar servicen på BMW och hoppas att problemet nu är löst :) Tack för all hjälp här också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.