AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.772

Normalt slitage eller tillverkningsfel? G-Y Ultra Grip

hallgren
Fick punkteringsvarning på min E91:a idag. Konstaterade att höger bakdäck läckte och gick inte att fylla, pyser ut luften direkt. Plockade av hjulet och isåg varför, korden syntes igenom på två ställen på insidan av slitbanan på däcket. Klockan 6 och 12 så att säga, alltså inte runt om. Lossade vä. bakdäck också, och det ser normalt ut. Normalt slitage eller konstruktions/tillverkningsfel? Kolla på denna bilden.
Länk
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Det ser närstan ut som att någon har skurit/sågat bort en del av däcket... Skadegörelse?

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Skulle säga separations ångest. Brukar se ut så när gummi och cord vill dela på sig.
Sånt som händer(fabrikationsfel)

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det en synvilla eller är inte däcket som har separerat mer slitet än det andra!?

Isåfall kan det vara resultatet av för lite luft = överbelastning i däcket som gått sönder...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
TW
121
TWX
750 il -96
Hur många mm är det kvar på däcken ser ju inte helt nya ut.

Blistring heter fenomenet när däcken blir överbelastade och värmen gör att stora bitar försvinner in till corden. Lyckades på detta sätt förstöra 4 nya Uniroyal på min sportevo på Mantorp, men pga okunnighet fick jag dem reklamerade som fabrikationsfel. Kanske kan du lyckas med samma sak? Lycka till! Mvh.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.