|
|
|
|---|---|
|
Hej till alla ... tänkte försöka här också med att få lite hjälp eller mera kunskap om vad det gäller imobilazer på en 320i e36 . Jag får inte i gång bilen . Ingen gnista till tändstiftet helt enkelt men det är inte så lätt som man säkert tror. bilen har fungerat bra innan det men: den har ståt utan ström i bateriet i ca 5 månader. efter det, när jag ville förbereda den för besiktningen, då vill den inte starta. start motorn går bensin pumpen hörs när man vrider nyckeln men den får ingen gnista. jag har kollat hella bilen, alla kablar och allt som jag trode att det kan vara felet. men komm tyvär ingenstans och det enda som jag misstänker att det kan vara fel på är själva start spärren (imobilazer) som inte vill fungera. det finns ingen larm på bilen . bilen har EWS 2. är det någon som vet vad man kan göra för att kopla ur imobilazern? nån by-pass eller nåt liknande? eller vad ska man göra helt enkelt??? jag har mekat med den i en månad snart med utan hopp :(( hoppas att nån kan hjälpa mig :) | |
|
tja! ja hade nå liknande problem en gång.. men då satt problemet i förar dörren, låset funkade inte så ja gick in passagerar sidan men då var bilen helt död, ingen gnista! ja fatta inget, men tillslut så fick ja upp förar dörren låset krångla som fan, å vips så fanns det gnista! så det måste ju finnas nån sorts givare av nått slag i dörren!? hoppas det hjälpte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.