|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har fått en räcka felkoder som framträder gång efter gång trots nollning. Min fråga är ju vad man ska tro om dessa: 272C DME: Additiv blandningsadaption rad 1 - reglergräns nådd 272D DME: Additiv blandningsadaption rad 2 - reglergräns nådd 2760 DME: Sekundärluftsystem rad 1 2772 DME: Tankventilationssystem slutsteg Luftläckage eller den stora mardrömmen, slitna mellanaxlar? Eller vad tror ni? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten | |
| Ioma det gäller bägge cylinderraderna gissar på insugsmembran. En rutinerad mek kan tyda dina felkoder mer korrekt dock. :) | |
| alla gånger insugsmembran!! | |
|
Insugsmembran... Vad kan en sån liten reservdel ha för nummer då? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| Kostar knappt en tusing med packning. Jobbet gör du själv eller låter BMW lägga en timme på. Hittar den inte på realoem just nu. | |
|
Det var faktiskt svårt att hitta detta i realoem :-) Är det nån som har en bra länk eller ett reservdelsnummer? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| Ring BMW, de letar upp den i ett kick. När jag kollade kostade delen samma på BMW, Schmiedemann, Autoexperten och något ställe till. Iofs till gamla M62 då, men jag tror inte de kostar mycket mer hos ÅF. | |
|
De e pryl nr 13 på bilden. Åtgår två st en per ventilkåpa. Länk |
|
|
Tackar... Jag ska genast prata med min reservdelsman, men jag tänkte inte ringa hem till honom, och få hem dessa. Så får vi se om bilsäljaren eller jag kommer att betala till slut. :-) /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| thomash: Får du misständningar eller ryckig tomgång när du startar bilen på morgonen ? har du andra symtom ? | |
|
Tomgången känns gungig helt enkelt det är väl det som är mest kännetecknande. Jag har inga varningslampor som tänds utan det känns inte rätt helt enkelt och felkoderna i det första inlägget är det som syns när man avläser felkoderna. Det kan visst anas ett lätt knackande men inte speciellt oroväckande vid start. När George svarar känner man ju oron över mellanaxlar komma smygande... /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Hej Thomas, Det behöver inte vara mellanaxlar, Blir tomgången bra efter ca 2 min från första starten på morgonon ? man vill ju isolera problemet om det är en kallstart relaterad. om tomgången blir bra efter 2-5 min. så rekomenderar jag att du rensar bort felkoderna efter kallstaten (5 min ??) och tittar igen när du kommer hem och se om det finns felkoder registrerade under den tid du har kört bilen. /George |
|
|
vi väcker liv i gammal tråd.. har samma på min 545:a -04.. dock inte felkod 2772 15800mil.. vad hjälper? går det att funktionsprova insugsmembranen? //Nicke |
|
|
Membranen ser du lätt om de är trasiga. Ta bara loss dem så ser du om det är hål i dem. /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.