AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.384

Däckia, Euromaster eller Vianor?

El
174
ElectroGeeza
318i E36 Sedan -92
Tja!

Jo, jag har fått en punktering som jag i första hand ska försöka laga eftersom däcket inte är speciellt gammalt, och om inte det går så blir det att byta ut däcket mot ett nytt av samma modell. Jag menar inte att jag ska göra detta hemma, jag låter naturligtvis proffsen göra det.

Sedan så söker jag olika alternativ för att lagra mina vinterdäck pga. flytt. Jag har kollat lite på de olika däckserviceföretagens webbsidor. Jag har kollat på Däckia, Euromaster och Vianors webbsida.

Finns det något mer däckserviceföretag som jag har missat? Kanske något lokalt företag i Norrköpings-trakten?

Någon som har koll på deras priser för däckhotell?

Det framgår inte på webben, eller jag hittade i alla fall ingen information om det hos någon av dessa. De verkar vilja att man ska kontakta dem för att få prisuppgift. Är prissättningen individuellt anpassad eller vad annars är anledningen till att de inte trycker ut det på webbsidan?...

Någon som har lagat däck hos någon av dessa? Vad kostar det att laga en vanlig punktering?

Tack på förhand!
Roffa1
Senast jag lämnade bort en däckpunka för lagning så kostade det 250:-
Men efter att ha sett hur simpelt enkelt det är att laga en punka själv, så inhandlade jag Julas däcklagningskit. (köp ej Biltemas kit med bräckliga plasthandtag som går av)

Åkte på en ny punka nu senast i helgen så dessa pengar jag lagt ut på lagningskit var en mkt välplacerad investering.
Mina erfarenheter av ex Vianor är att de är ganska snikna på att göra små saker åt kunder. Om det inte handlar om att ta rejält betalt.

Jag skulle testa med en lokal mindre verkstad, eller rent av bensinmack. Min lokala OK/Q8 tog 200kr för att laga en punktering för 1 år sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.