AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.785

Vill plocka ut pärlan

Kan inte all snö och is smälta så man kan ställa på bilen o köra! Hoppas dom sopar bort all grus o saltet försvinner efter några dagars regn! När plockar ni fram bilen efter avställning?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag siktar på 1/4 om monteringen som är kvar går som planerat.
Väntar fortfarande på lite nya prylar.

Snön här nere i Skåne har varit borta ett tag nu och man va riktigt sugen på en glidar runda i helgen kan jag säga.

Mvh Jimmy
Efter påsk så plockade jag ut min gamla m3:a. Kommer dock vara lite tidigare nästa år.. Men förutsättningar är ju såklart att det inte har varit vinterväglag på ett bra tag samt att de slutat salta!
måste ju ta en provsväng när jag får tillbaka motorn i bilen det är om 14 dagar sen får man ju se hur vägarna är men till elmia mässan i påsk så måste den ju vara nypolerad och i drift

Mitten av maj i regel, efter jag ringt trafikkontoret och stämt av när det är sopat i trakten där M3 åker. Bara för det är torrt innebär det inte stenskottfritt. Nördigt? Ja, lite kanske.
jo
86
jollejo
540ix G31 -18
130 E87 -07
M5 E60 -05

Satsar på 1 april men är det grus på vägarna då får det nog vänta.

Längtar som en dåre!
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
15:e till sista april har jag tänkt här uppe i i Gävle med M3:an, brukar vara sopat då. Hojen den 1:a till 15:e maj för och vara riktigt säker på att gruset är borta. Men efter denna vinter vet man aldrig :-).

//Stefux
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Brukar ta ut bilen tidigast maj, juni och köra slut på åtminstonde 2 tankar bensin i mitten på sommaren innan en tidig avställning för att V12:an ska få lite motion varje år.

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
I April någon gång hoppas jag! Men det ser mörkt ut på den fronten med tanke på snö mängden i Gävle just nu! Längtar som en galning, hann köra 20 mil med B8:an innan avställning.

Alpina B8 Länk
Det får bli den 25:e hoppas jag. Får anpassa körningen lite efter väglag och grus, men nu står jag inte ut med tjejens saab längre!
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Flytta ner till Malmö :) så kan ni ställa på era bilar nån månad innan. Här regnar det bara i mars.

/K
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
Ja sjäv hoppas jag på i april om man fått en plats på bandet .Hoppas dom tyska doktorena hinner färdigt min m3 till maj iaf :)

Turbo mesar skall hålla sig till höger
zcooter
Aprill, tänker jag ställa på min,
Tjohooooooo! då skall det köras
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.