AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.626

Mysko elproblem E46 -00

on
11
onurb
320i -00
Hallå Sveriges samlade BMW-expertis! Jag har en 320 -00 som häromdagen började krångla lite grann. Det som märktes först var att blinkersen inte fungerade, trodde jag, för vid kontroll så visade det sig att blinkersen fungerade, däremot visade inte instrumentbrädan att blinkersen fungerar, varken med blinkningar eller ljud. Stänger jag av bilen och slår på bara tändningen, då funkar dt som det ska - nästan. För när jag gör så går inte blinkersen att stänga av, enda sättet att få av den är att bryta tändningen och ta ur nyckeln. Vidare har jag märkt att all instrumentindikering för hel/halvljus o.dyl. inte heller syns.

Samtidigt som ovanstående började slutade infon på CD:n att visa nåt, musiken går som vanligt, men jag ser bara en massa stjärnor istället för spårinfo o.dyl.

Det händer också, men inte hela tiden, att indikationslampan för ASC+T/DSC tänds under körning.

Och slutligen så visas bara yttertemperaturen på färddatorn. Annars så går bilen som vanligt.

Nån som har någon bra idé vad felet kan vara?

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag säger som vanligt, börja med att koppla bort batteriet 5 minuter, och anslut igen, då brukar sådana här fel försvinna. Jag har aldrig haft problem med mina e46:or, men e39:an fick jag göra det på ett par gånger.

BMW CS #5206
on
11
onurb
320i -00
Tack för förslaget, och jag har gjort så. Men tyvärr så hjälpte det bara halvvägs, blinkersindikeringen har börjat fungera igen, men inte de andra (halv/hel och dimljusindikeringarna). Och "datorn" går inte att stega fram, den står fast på att visa yttertemperaturen. Fler förslag?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur mår batteriet?
Vilken spänning är det?
Hur gammalt är batteriet?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
on
11
onurb
320i -00
Ursäkta att jag inte kommit till skott och lämnat nån respons förrän nu, men bättre sent än aldrig...
Jag var själv inne ett tag på att det skulle kunna vara batteriet, som är åtminstone tre år gammalt, men bilen funkar perfekt för övrigt och det har aldrig låtit ansträngt om batteriet när jag startat bilen. Så det känns inte som om det skulle kunna vara batteriet. Fler förslag?

Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
Kolla att kontakten bakom instrumenthuset sitter fast, finns plastclips som kan vid otur gått sönder o gjort att kontakterna glider uR. Hade precis samma symptom på förra e46an när ja varit o fixat med mätartavlor. Då betedde den sig just som du säger.
on
11
onurb
320i -00
Tack för tipset. det ska undersökas vid tillfälle. Återkommer med rapport :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.