|
|
|
|---|---|
Peter bmw325 cab |
E0:325 vs porsche 944 (turbo) vilken vinner ? någon som har jämfört accelaration topphastighet prestanda försäkring tillbehör reservdelar pris väghållning valuta för pengarna tacksam för svar ps älskar min bmw |
|
kan säga att bmw blir lätt ifrånkörd i och med en kompis har en M5 3,8 och blev hyfsat lätt ifrånkörd av en std 944T |
|
|
Det var en lätt trimmad 944 Turbo i Bilsport för ett tag sen, gick som f*n. Behövs nog en M3 för att ha skuggan av en chans, i övrigt vet jag inte vad det kostar att äga/köra etc. Personligen tycker jag att 944:an är helt ok, inte lika ok som en 911 men priset är ju också ett helt annat. www.malte-racing.com |
|
|
Porschen vinner på nästan alla punkter, enda förlusterna är faktiskt inköpspriset och reservdelskostnader, för vissa delar till Porsche är hutlöst dyra. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Och försäkringen. Polarens 944 T -86 kostade honom 21000:-/halvår i helförsäkring, då var den avställd i låst garage resten av året (Han är 28). Han sålde den efter ett år pga den dyra försäkringen. Men det var inget fel på bilen, den gick bra trots att den var otrimmad. /David |
|
|
Försäkringen brukar inte vålla några bekymmer på en Porsche, och några 21papp halv året låter helt otroligt för min del...men det kanske blir så om man bor uppe i "fiskmåseland". Jag betalde runt 8papp för min ex bi turbo 930 och 5500 för 911´n. Men som sagt det var för några år sedan så försäkringen har kanske ändrats rejält? Annars så gå med i pcs dom har specielförsäkingar för sina medlemmar. Det var åtminstånde så tidigare. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.