|
|
|
|---|---|
STi |
Hejsan undrar om någon kan svara på vilket som spelar bäst och är mest tryck i. Det gäller de största ljudpaketen i e46 och e39. Och touring om det nu skulle vara skillnad. Menar om det är bäst ljud i e46 eller e39an. Mvh |
|
Hej Vet inte vilken som är bäst , men jag har E46 touring med harman kardon paket. Vilket jag inte är nöjd med alls . Rätt ok framsystem som både låter hyffsat och hänger med på lite högre volym . Men basen ... Nja där saknas det en hel del ! Min Carisma -01:a spelar ifrån BMW:n med hästlängder på den punkten . Och det är den billigaste skiten i carisman. Detta är inte prio på "att göra listan" , men ska se om man inte kan byta basarna eller nån enklare utbyte för som det är nu funkar det bra till radio men inte mer . Men ! Ljud är smaksak ! Bra ljud för mig är kanske inte alls vad du vill ha . |
|
|
Även jag har Harman kardon i min. Tycker de är rätt så bra tryck i de systemet. Fast höjer man basen mycket och trycker på så låter basen lite illa, ungefär som man har baslåda med för litet steg om man ska göra en grov jämförelse. Men överlag är de ett bra system som är klart mycket bättre än de normala. Hade även stora ljudet i min fd e39. Var även de helt okej, men upplever inte som de är samma tryck i de som i HK. Större bil i försej... Så jag skulle säga att HK är snäppet vassare. Men sagts innan så är de ju lite inviduellt vad man tycker beroende på vad man är van med från innan etc.. |
|
STi |
Vad heter det största ljudpaketet till e39? Fanns det aux in i form av 3,5mm |
|
Den största boven i dramat när det gäller det dåliga ljudet i en E46 är själva huvudenheten. Jag hade HK system i min, och först när huvudenheten byttes mot en Clarion, då började det sjunga. Sen är det inte fel att trycka i en liten baslåda i skuffen, men byt huvudenheten först och se om du gillar det nya ljudet. RBiH for life! |
|
|
Bytte du mot en vanlig hederlig huvudenhet, eller finns det en sån med motsvarande originaldesign? Tycker det ser lite halvdant ut att sätta dit en vanlig bilstereo då dom är mycket mindre än originalenheten. |
|
| Åxå lite nyfiken om du bytte mot vanlig enkel DIN stereo utan möjlighet till rattstyrning ? | |
|
Självklart så blev det en vanlig DIN stereo, men det finns ramar att köpa så att det hela kan se riktigt prydligt ut. Dessutom så hade min E46 svarta alu-cube lister så det hela blev riktigt snyggt. Jag hade som sagt en Clarion, och till dessa så finns det speciella adaptrar som gör att rattstyrningen fungerar. Men det bättre ljudet gör att rattstyrningen känns mindre viktigt i sammanhanget. RBiH for life! |
|
|
Det finns hualingan till E46 och E39 som passar iställetför 4:3 och 16x9 skärmar länk Länk DVD-GPS-iPOD-Bluetooth-Touch Screen provar att länka en video Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.