|
|
|
|---|---|
|
Länk Stämmer annonsen lär det väl vara ett klipp? | |
|
Inget som du behöver oroa dig för att missa :-) Det finns inga såna här klipp, tyvärr. Bara genom att snabbt kolla på annonsen ser du ju att det är en bluff. Inget telefonnummer, ett vanligt "annonymt" förnamn utan efternamn. En ovanligt låg mätarställning, ett pris som är kanske ca 50-60% för lågt i förhållande till skicket enligt bilderna / mätarställningen. Ovanpå det inget regnummer och gamla sommarbilder, kanske inte ens tagna i sverige. BMW 4 Life |
|
|
Bluff, den bilen var ute i en Blocket annons förra året med Kalmar som utgångspunkt. Jag pratade med den riktiga ägaren för några år sedan innan jag köpte min. Denna var två på min lista. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Jag har anmält annonsen till Blocket och dom har tagit bort den. Annonsören med namn A B och utan telefonnummer i England ville att jag skulle skicka pengar så skulle han skicka bilen. Gick inte att få registreringsnummer eller chassinummer. Vem betalar 52 tusen för några bilder på nätet! Otroligt om någon går på bluffen. Läs nedan: Hello, Like is said and I'm very sorry but all papers are sealed at company and myself don't know the number. The transaction will be made very easy. This company will take care about everything. They will start the transaction and i will make the contracts with them. They will contact you and send the copy of the contract and invoice to you. You will receive all details about the car , registration , insurance , delivery and payment.The payment will be made after the company make this steps. They offer you 24 Hours inspection period, and you can refuse the car if by any reason you do not like it. I am sure you will keep it , because it has winter tires , manuals , service book and as i said before it is in perfect working condition and have all papers If everything is clear I will need your full name , address and phone number so they can calculate the delivery time and cost for me. |
|
|
Jag drog iväg ett mejl bara för att se vad jag skulle få för svar och så blev svaret: Hej, Tack för ditt intresse för min bil. Bilen är i gott skick, har ingen teknisk skada alls, inga repor eller bucklor, inga dolda fel. Jag arbetade i Sverige under ett år och jag köpte bilen därifrån. Nu arbetar jag bor jag i Aberdeen, Skottland, var Storbritannien bilen är i detta ögonblick, jag arbetar för ett oljebolag borra på havet och jag kan inte registrera denna bil här eftersom det är en vänsterstyrda och här i England har jag behöver en högerstyrd. Det är registrerat i Sverige med alla skatter betalats, skall jag komma eller leverera bilen till dig om du accepterar att köpa it.Of självklart kommer jag att leverera bilen till dig på min kostnad. Vi kan ha en affär om du verkligen är intresserad att köpa den. Priset är korrekt och det är inte förhandlingsbart. Jag använder en online översättare att läsa och skriva svenska. om du talar engelska skriv på engelska. Hälsningar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.