AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.453

Parkeringsbot på en lördag

mkk230
Kan man inte stå på lastplats med förbud att stanna eller parkera från 7 - 17 på en lördag?

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det var kanske förbjudet att stanna 7-17 men alltid förbjudet att parkera?

Du har ingen bild på skylten med tilläggsskyltar?

Lastplats,med cirkel & kryss i. Röd blå.
Under den så står det 7-17 gul skylt med svart text.
Under den så står det 0-12m gul skylt ed svart text.

Jag vet att där får an inte stå på vardagar en helger finns det ingen som lastar gods till butikerna omkring.

Annars kan du kika på eniro malmsklillnadsgatan 37 så kan du se hela gatan.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du har parkerat i City-zon ständigt p-förbud utom i markerade fickor där det kostar att stå alla dagar i veckan. Har varit likadant i över 20 år.

wi
160
wigert
328i Cab E36 -99
V70 2,5 FT - 09
Det som gäller är att kolla vad som står på skylten närmast efter korsningen före. Där du parkat står det om jag minns rätt P-avgift 0-24 alla dagar. Där du fick böter gäller dessutom lastzon vardag. Går väl på kontot lärpengar? likväl sura pengar.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Som jag skrev är det Cityzon där gäller följande: Länk

Jahaja, och vad gjorde du på Malmskillnadsgatan då? På en helg dessutom! *hehe*
mkk230
Överträdelse: Stannat eller parkerat på en plats med förbud att stanna eller parkera. Lokal trafikföreskrift. Från Kl 13:28:42 till kl 13:29:19.

Korsningen innan så står det samma men inget 7-17 skylt.

Jag var ute på shopping & inte på jakt. Fan det finns bara äckliga 130kilos bjässar på den gatan. Något som du säkert gillar Kristoffer_L
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är uppenbarligen så att du stod på ett ställe med förbud att stanna eftersom bevakningtiden är mindre än en minut. Om du körde in på den lilla enkelriktade sidoslingan som tillhör Regeringsgatan så är det en stoppförbudsskylt på infarten till den. Om den inte gäller hela slingan så förstår jag inte din bot.

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
mkk230:
Aha, du skulle .. "shoppa". ;-) Bara 130kilosbjässar? Så du har alltså koll på vad som finns på gatan, kan man notera. :-D

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Trist med boten och om det inte föreligger cityzon så skulle jag bestrida den.

PS. 130kg bjässar är aldrig fel, dock försöker jag undvika de som går klädd i P-vaktsuniform. DS. :-)
Korsningen innan finns "Förbud att stanna och parkera"-skyltar på båda sidor gatan
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag som lantis skulle inte ha det där med Cityzon i huvudet om det inte satt skylt och information vid de aktuella parkeringsplatserna om det. För mig är:
"7-17" gäller vardagar
"(7-17)" gäller lördagar
"7-17 med röd text" gäller söndagar och särskilda helger.
mkk230
Haha sluta nu grabbar.. När var yngre så hängde man på softbar då hette det allemansbar då kunde man se.

Tallviking precis det finns det en det måste gälla över bron bara tror jag.

Precis jag är oxå lantis kille som anders-72 säger.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Men lantisarna ska alltid beskattas, det är därför Cityzonen finns till!

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
PS. För er som, inte bor i Stockholm så går det bra att gå runt och titta på skyltarna på platsen med Eniro, Malmskillnadsgatan 37 och välja gatuvy. (Dock kan bilderna vara något år gamla)

wi
160
wigert
328i Cab E36 -99
V70 2,5 FT - 09
Ett av de lurigare ställena att parkera på i Stockholm. Skyltarna som gäller är de stoppförbudsskyltar som står i korsningen Malmskillnadsgatan/Brunnsgatan. Men eftersom man passerar bron över Kungsgatan kan man känna att en korsning passeras, men inte ur parkeringshänseende. Förut var det dessutom genomfart förbjuden just där...

Tyvärr bara att betala....

Tidigare var det p-förbudszon 9-17 inom tullarna, men numera gäller gata för gata, men med zonregler för avgifterna enligt tidigare länk. Därav måste man ha koll på skyltarna.

Jag trodde regelbundna avgifter till P-vaktbolaget är detsamma som avgift för boendeparkering. Så är det i Malmö i alla fall. Bekvämt att få fakturan direkt på (mo)bilen...nåja nu får det vara slut på tramset från min sida. Hoppas det blir klarhet i TS bekymmer med boten.

OT: Cityzon i all ära men den värsta lantisfällan i stockholm var knapparna du var tvungen att trycka på för att öppna dörren när du ville stiga av bussen. Vet inte om de fortfarande finns kvar, har inte åkt stadsbuss i Stockholm på väldigt många år.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Låter knepigt. Om jag först ser förbud att stanna i en korsning och sedan kommer till en lastzon där det står förbud att stanna vardagar 7-17 skulle jag tro att det senaste jag såg gällde. och för att det där skulle vara ständigt parkeringsförbud borde det även sitta en parkeringsförbudskylt utan tillägsskylt. Men det är väl där Cityzon kommer in.
Nåväl, hamnar jag någon gång på Malmskillnadsgatan kommer jag att hålla tillräckligt med fart ändå :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.