AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.549

Volvo AWD

Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Jag har kört BMW sedan 18:års dagen (24 år sedan) och har tidigare inte kunnat tänkt mig ett annat märke men döm om min förvåning när jag förra veckan kompletterade familjens x3:a med en "begagnad" Volvo!!! V70 AWD D5 Aut MY11. Vilken otroligt trevlig bil!! Sköna stolar, härligt vrid, underbar växellåda och bra med utrymmen. För 15 år sedan då tror jag inte Volvo hade haft en chans mot BMW men nu är det jämt skägg enligt min uppfattning. Vad tycker Ni, visst har Volvo ryckt upp sig eller är det bara jag som har blivit gammal ;-)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
V70 D5 AWD är en fin bil. Blir ännu trevligare att köra med R-design paketet som stramar upp allt. Jag hade tidigare en XC70 II D5 (självklart med Four-c chassi för att inte bli sjösjuk... ;)) och var väldigt nöjd med den. Nackdelen är ju att dom inte är särskilt skoj att köra. Som bra familjebil är Volvo V70/XC70 mycket svårslagen.
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Som tur var hade min nya/begagnade R-design. Väldigt snyggt! Testade en XC70 innan och jag håller med Dig, standardchassit på den var riktigt svajjigt.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Nog för att Volvo har ryckt upp sig och är sköna att köra, men
man får hala upp ordentligt nu för tiden för bilarna.
Förr tyckte jag det var överkomliga men numera kostar det rejält med flis.
Jag är sugen på ny XC-60 eller V60 men motsvarande BMW lär ju vara billigare att äga över tid enligt testerna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.