|
|
|
|---|---|
|
hej Har skrivit här förut pga av vandrande tomgång. Men nu är det åtgärdat efter en hel del skruvande. Har bytt Lmm Insugsbälgar lamdasond. vevhusventilation vanos rengjort tomgångsmotorn tändstift bränlefilter Har tillgång till verkstad och relativt billga delar. Men nu så känns den väldigt slö,som att jag inte har någon kraft, och den inte vill dra på växlarna. Någon som har varit med om samma problem? vart ska jag börja leta nu någonstans? förslag är ganska less på all tid man lagt ner på denna bil och den fortfarande inte går riktigt. | |
| Har du inte gjort någon avläsning av felkoder? | |
| Jag rekommenderar också att du läser ut felkoderna. Kan vara någon givare som ger fel värden. | |
|
Har läst av felkoderna. Enda jag fick upp på den tidigare lmm men Den är Bytt så. Den felkoden finns inte längre. |
|
|
Trasig kamaxelgivare brukar ge dom fenomen du beskriver. //Stefux |
|
| Men en trasig kamaxelgivare ger väl också felkoder. | |
|
Det ska den göra, men av efarenhet med andra sortens avläsningsverktyg/mjukvara så kan felkoderna blandas ihop med LMM, tändspolar mm. Snabbaste sättet är att åka in på en BMW verkstad och få koderna avlästa där, kostar 450 spänn. Nu vet jag inte vad nordicgym har läst av felkoderna med för verktyg. Jag fick felkod på LMM på en tidigare 528:a 98, men det visade sig efter mycket om och men att det var kamaxelgivaren. Och det var samma symtom som nordicgym beskriver, kraftlös och slö. //Stefux |
|
| Hej jag glömde skriva att jag bytt båda kamaxelgivarna, vev axelgivaren. Har läst av felkoderna på BMW och Mekonomen. Får inga felkoder just nu även fast den går dåligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.