|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Ny här (förutom en fråga för typ ett år sedan). Maken till aktivt forum får man leta efter! Dessutom spejade jag här (inkognito) för ett par år sedan i samband med att jag funderade på att beställa en BMW 130i. Förstod då att jag är en sann Alien i dessa sammanhang, då min "önske130i" aldrig gått att sälja i 2:a hand (läs "fått superdåligt betalt för den"). Nu är jag på G igen mot strömmen: har nyss bytt min W204 Avantgarde-grill mot en Elegance. Så facit är: JA, de passar på båda hållen, och JA, jag vet, alla vill byta på andra hållet, fast en vanlig sedanmerca ska ha "Stern" på huven. "Stern" i grillen är för cabbar och coupéer. Och ifall någon undrar: en tunn smörkniv i plast räcker för att byta grillen genom att pela loss ca 6-8 clips i dess underkant utifrån. Plastsjoket ovanpå grillen behöver inte lossas, och inte heller insugsmunstycket. | |
| Vad lustigt, avverkar några mil i tjänsten varje år och har hunnit fundera på samma sak som du gjort slag i, alltså att jag också anser att stjärnan ska vara uppåt och ej i grill på sedaner. Bra val och snygg bil! MVH Thomas | |
| Trevligt med lite Mercedessnack. Jag håller med om att stjärnan ska vara på huven och inte i grillen på C, E och S-klass. | |
|
Hej! Skönt med lite förstånd i frågan :). Ja, det hela är ju faktiskt väldigt enkelt: C, E och S = huvstjärna. 2 dörrar = grillstjärna. SUVar = grillstjärna OK - de är ju inte lika traditionsbundna och även de första Geländewagen vill jag minnas hade grillstjärna. BAGGIS! Lustigt att 204 är så kontaminerad av dessa grillstjärnor medan 212 är helt förskonad. För sjutton, inte ens E 63 AMG har det! Och slutligen, det som egentligen inte ska behöva nämnas (men som det finns tragiska exempel på ;)): Man har INTE både och. NÅGONSIN. Bästa hälsningar Dr Bilfåne |
|
| Håller helt med. Mycket elegantare med huvstjärna på 4-dörrars. Skulle tom föredra det på E-klasse cabrio. | |
|
Hmm... intressant! Du har rätt i att det faktiskt skulle kunna vara läge för huvstjärna på E-cab, två dörrar till trots! Det var kanske ingen baggis ändå ;)! ------------------- //Dr Bilfåne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.