|
|
|
|---|---|
|
Hejsan min bmw 320D -00 Tyskland import går inte upp i temp ordentligt. När det är -10grader så går den knappt över blått. När det är kring 0 gradigt så går den upp imellan blått och full temp. Är det varmare så antar jag att den går upp i temp. Bus kör man eller drar en släpkärra så går tempen upp bra. Det blir varmt i coupen. Inte super temp men behagligt. Felsökning består av Spjället framför kylet fungerar. Termostaten bytt. Rengjort kylsystem. Eller är det så att min tyskimport inte är byggd för vårat svenska klimat? | |
| luftat den välgjort?kollat multiremmen så den är spänd? | |
|
Ordentligt luftad med konstens alla regler (ganska säker på den delen) Ska kika remen i morgon igen men tror den är spänd. |
|
|
Har du bytt den här termostaten (nr 8) Länk |
|
|
Pew. Nej det har jag inte. Hur fungerar den? Kan man testa den på något sätt? Vad är den till? Mvh |
|
|
det är en termostat som kyler ner avgaserna och är den äldre än 4 år så är det dags att byta ut den. likaså är det med den vanliga termostaten, men den hade du bytt ut redan. När du startar upp bilen så tryck in trippmätaren tills du får upp resst 01 och då trycker du dig fram till test 19. där kommer den blinka mellan on och off när den kommer till off så trycker du fram till 7 och där kan du följa utvecklingen på tempen. Hur långa sträckor kör du och om det ligger runt 0 grader så hur långt tid tar det för att komma upp i temp? 85-89 graader borde den ligga på men kan komma upp enstaka fall 90-91 grader. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.