AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.862

m3 som är import, ta reda på info

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hmm har hittat en m3 dock är den import, vilket gör att man backar lite, har kollar på carfax men de fanns inte någon info om de:S är de bra eller dåligt tro, hur kan man ta reda på så mkt info om bilen, så snabbt som möjligt vill veta alla historik om den.

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
finns de inte någon som kan hjälpa mig????

det är en italien import
Carfax info finns inte för Italienbilar, det bästa du kan göra är att åka och kolla på bilen och bilda dig en uppfattning. Absolut inget fel med att köpa en Italien-import.

Kolla igenom bilen noga, kolla om du hittar något i plåten som verkar konstigt, slitage på inredning m.m. m.m.

Kanske även ringa föregående ägara och kolla om han/hon har något att tillägga ?

Jag tycker inte att man ska rygga tillbaka bara för att bilen man har hittat är en Import, visst det är ju skälvklart att det finns riktiga lik som är importerade, men detta gäller ju även en svensksåld kärra..
Glömde att skriva att man kan börja med att googla regnumret samt chassinumret, detta gjorde jag med en M3a som jag tänkte köpa, men hittade då att denna bil varit skruvad ganska mkt. Lite senare kom jag över en väldigt fin M3, även denna Import :)
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hmm men det känns ju lite när det inte finns någon som helst papper på bilen, från italien, låter ju som det kan ha skrutats bra med den..

sen har bilen gått 10000mil på 10 år vilket blir 1000mil per år å då är de italien som har bra väder, kom till Sverige 2010
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hmm har testat de på vin nummer på reg finns inte något,
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
kan man ta reda på de italienska reg nummret?
Jo men det är ju mkt sånt som spelar in, självklart kan dom ju bar aha haft bilen att "finåka" i, men självklart kan någon ha varit där och skruvat med den, hur ser serviceboken ut ?

Kolla med bmw om dom kan kolla, om den varit inne på service hos dom någon gång, eller om dom har utfört andra reparationer, om den är 10 år, alltså en 01a så ska den ha varit inne och fått ramlagrena bytta på garanti. Detta är viktigt att det är gjort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.