|
|
|
|---|---|
hatter |
Alla snackar om svårsålda bilar, har sålt två BMW 740 inom loppet av 1 vecka. 1 st -98 740 med 15000 mil på mätaren för 64000 kr (prut fr 69000) 1 st -06 740 med 13700 mil på mätaren för 269900 kr (inget prut) Kanske priset var avgörande och skick med historik!? Eller är det bara slumpen/tur som spelat in? Det är med blandade känslor jag kommer lämna min E65 som är den sistsålda vagnen. Den var mig trogen ;) Ha en trevlig helg / R |
| Grattis, vad blir det nudå ? | |
|
Hatter: Rätt bil för rätt pris säljer oavsett vad folk säger. Du hade säkert satt ut ett rimligt pris för dina bilar. Förmodligen var dem säkert i bra skick oxå och inga sönder körda lik som samlar damm i blocket annonser med fantasi priser :) BMW M-POWER |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jaså säger du det, den fina grå 740ian-98 står utanför kontoret och det var din säljarkollega på Förenade motor i Malmö som sålde och stog som ägare. :) Den var värd den pengen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Poäng till Hasso svårt att sälja som handlare!!!!!!!!!! | |
hatter |
Yngve :) stämmer så bra att de är så :) rätt ska vara rätt, men lite hjälpte jag till ;) och efetrsom jag ägt och skött bilen tidigare så kan jag få vara med på en kant :) kontentan av detta är ju att bilar med rätt historik och i bra skick är lättsålda medans våp står kvar hur länge som helst. Rätta mig gärna. Sen tror jag att oavsett man som handlare eller privatperson Har kanske svårare eller lättare. Att sälja en dyr bil för 270 kan ju kräva finansiering eller att inbyte tages. Men, jag är övertygad om att skick/historik är det som säljer bilen. Jag vet inte vad jag ska ha, jag vill ha F10 nu ..... vi får se nästa vecka ;) återkommer i detta |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ronald: Jag hade en del i den affären också och att den blev just den:) en arbetskollega som köpte den på min inrådan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
hatter |
:) trevligt! så de va inte du som köpte den ....? nåväl han som köpte den fick en bra och fin bil. Tror du kan instämma i det :) Jag ska villigt erkänna att den var bättre än mn e65a som jag sålde nu .... den va så himla tyst i kupen mot min 06a ..... men men så e de. vad säger du om en f10 diesel av 520 modellen? jag är sugen men det är så himla mkt pengar. |
|
Klart karln ska ha sig en V12 i garaget säger jag:) Asken |
|
hatter |
haha sure ... hade önskat ja hade en men hur faen skulle de se ut på kontot varje månad ;)))) |
|
Betänk hur värdeminskningen ser ut på kontot med en nyare f10 på uppfarten? - 50k på 2 mån lätt...:) Därmed inte sagt att jag inte vill ha en F02:a på uppfarten, bara det att ekonomin inte tillåter det:) Mvh Asken |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Köp en Honda istället, de e grejor |
hatter |
daniel, jag har en sådan med .... sen något år |
| V12 är melodin. Finns ingenting bättre än att vrida om startnyckeln till en gammal, hederlig tolva efter att ha utsatts för en omgivning bestående av dieselknatter, etanolhets och fyrcylindriga klagosånger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.