|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar jag tappa tålamodet på biljäveln. Allt började med att den inte startade när det var kallt. så jag lästa en jävla massa trådar om liknande problem och har nu bytt.... Temgivare (den blå ny) , ny bränslepump , bränslefilter , tändstift , annan tomgångs motor , luftmassemätere , styrbox , satt en manometer för att se bränsletrycket (håller 3 bar) , kollat gnistan , kollat efter läckage. men inget fungerade. Då fick jag ett raseriutbrott och slet och drog i diverse saker under huven. Då startade bilen och gick perfekt. sen vart det riktigt kallt -19.8 och tro på fan men bilen startade direkt. sen nu 4 dagar senare har bilen blivet kinkigare. Och nu när jag åkte hem från jobbet började den rycka i en tvär kurva sedan la den av. drog på starten starta ej , väntade ett tag å den starta. kom typ 2 km så börja den rycka som fan och sedan la av. var å rev under huven i slangar och knacka på relän vid styrboxen mm. starta inte då heller , väntade ett tag då fick jag igång skiten. Då gick bilen perfekt i ca 2 mil tills jag kom hem och backade in på min parkering. när jag svängde för att backa in så ökade varvet typ till 1800 en kort stund sen vart den som vanligt. öppnade huven å drog lite i vakumslangar & kablar då började biljäveln gå på 5 cylindrar och la av. drog bland annat i kolfilter juxet under insuget , verkade vara då den cp:a ur. Vad har den för funktion ??? jaja slog igen huven på bilen och gick in för jag börjar bli så trött på skiten nu. vore tacksam om någon hade nån ide om vad det kan vara som jävlas. En gång BMW alltid BMW ! | |
|
Jag hade en 900 T8 back in the days vars bränslerelä muppade sig på liknande sätt... Det går att kolla enkelt genom att bygla sockeln så att den matar konstant.... T8:an dog lite hursomhelst när man körde, kunde vara svår att få igång med emellanåt... Speciellt när den var varmkörd. Sedan vet jag inte om det finns på din bil, men många bilar har en spänningsförstärkare (?), brukar vara en platt vit eller svart dosa i motorrummet med en kabelsko till, dessa kan också spöka.. Vaccumslang kan man köpa på rulle och byta i förebyggande syfte.. Billigt i vart fall... Men bygla pumpen och ut och provocera lite, har du tur så är det så enkelt.. Jag bytte mycket innan jag provade den enkla ;-) I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.