AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
410

Importera en E36

loqman
Är det någon som kan tala om om det finns något liknande bmwpower i tyskland eller någon annan privat sai där man kan köpa en E36a coupe
Har du kollat på www.mobile.de? Inte som BMWPower direkt men det finns ju många privatpersoner som säljer där.

www.malte-racing.com
loqman
Jag tror att det är mest Bilhandlare.
De tar 5000 Euro för en 320 coupe -92 Då kan man lika gärna köpa den i sverige
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
loqman, du får inte en fin coupe för 45000 i Sverige.
Loqman:
Tycker du priserna på Mobile.de är dyra så tror jag att du får titta efter en annan bilmodell. Köpte en Z3 Coupe -99 som jag hittade på Mobile.de och den blev riktigt jättebillig.

Har handlat flera bilar privat i Tyskland och har inte blivit besviken någongång, tyskarna verkar ha råd att sköta bilarna bättre än vad vi svenskar har......
Glöm inte att pruta ordentligt på angivna priser, det gäller i Sverige likväl som i Tyskland.

Lycka till / Ingenjören
loqman
Tack Ingenjören men jag tänkte åka ner på chans, det skulle vara bra om man hade redan några stycken i förväg för att vara säker.
Loqman:
Helt rätt tänkt med flera objekt, jag hade tre st som var intressanta allihop (det blev dock #1...)

Nuförtiden är det så enkelt och smidigt (och billigt..) att importera bil, så att
tom min gamla mormor skulle klara det.

Ett enda dokument behövs, FAHRZEUGBRIEF:et.....

Avgifter:
-Besiktning med ursprungskoll, ca 1900:-
-Skrotavgift, 1500:-
-Skyltar, 155:-
THATS IT....

Betala inte överpriser för bilar i Sverige, dessutom är en Tysklandsresa ett utmärkt sätt att fylla på barskåpet.

/ Ingenjören
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.