|
|
|
|---|---|
loqman |
Är det någon som kan tala om om det finns något liknande bmwpower i tyskland eller någon annan privat sai där man kan köpa en E36a coupe |
|
Har du kollat på www.mobile.de? Inte som BMWPower direkt men det finns ju många privatpersoner som säljer där. www.malte-racing.com |
|
loqman |
Jag tror att det är mest Bilhandlare. De tar 5000 Euro för en 320 coupe -92 Då kan man lika gärna köpa den i sverige |
| loqman, du får inte en fin coupe för 45000 i Sverige. | |
|
Loqman: Tycker du priserna på Mobile.de är dyra så tror jag att du får titta efter en annan bilmodell. Köpte en Z3 Coupe -99 som jag hittade på Mobile.de och den blev riktigt jättebillig. Har handlat flera bilar privat i Tyskland och har inte blivit besviken någongång, tyskarna verkar ha råd att sköta bilarna bättre än vad vi svenskar har...... Glöm inte att pruta ordentligt på angivna priser, det gäller i Sverige likväl som i Tyskland. Lycka till / Ingenjören |
|
loqman |
Tack Ingenjören men jag tänkte åka ner på chans, det skulle vara bra om man hade redan några stycken i förväg för att vara säker. |
|
Loqman: Helt rätt tänkt med flera objekt, jag hade tre st som var intressanta allihop (det blev dock #1...) Nuförtiden är det så enkelt och smidigt (och billigt..) att importera bil, så att tom min gamla mormor skulle klara det. Ett enda dokument behövs, FAHRZEUGBRIEF:et..... Avgifter: -Besiktning med ursprungskoll, ca 1900:- -Skrotavgift, 1500:- -Skyltar, 155:- THATS IT.... Betala inte överpriser för bilar i Sverige, dessutom är en Tysklandsresa ett utmärkt sätt att fylla på barskåpet. / Ingenjören |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.