|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det var ju bra att du är nöjd. Konstigt att du inte fick bilen såld. Du kan inte räkna skatten i försäljningspriset. Du fick 1200 kr från skroten inte 2300. Mitt förslag var att du först skulle ställa av bilen och ta skatten och sedan sälja den inte sälja den påställd. Buden du fick från privatpersonerna hade varit exakt samma även om bilen varit avställd och oskattad enligt min erfarenhet. Hur som helst 1200 kr från en bilskrot låter jäkligt bra affär tycker jag, det bästa budet jag fick var 500 kr, vilken skrot betalar så mycket ? BMW 4 Life |
|
|
Visst fick jag 1200:- av skroten inget annat. Att jag tjatar om skatten är pga att den är i samma storleksordning som bilens värde. Jag ville inte ställa av bilen då jag ville kunna köra till skroten. Den "seriösaste" köparen ville dessutom ha bilen körbar hem. Hans bud var 2500:- och det var ett bud som han väntade på mitt kontringsbud men jag orkade inte bry mig för dessa småpengar. Han hade långt att åka och jag ville bespara mig tjafset om inte bilen var till belåtenhet vid hämtandet. Hur som helst jag är nöjd att slippa liket och tackar för era tips. För övrigt heter skroten "Skrotfrag" och ligger i Norrköping. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.