|
|
|
|---|---|
|
Är intresserad av en: BMW 325 M-Sport 2008 4500 mil Bavaria edition? Har tyvärr inte regnr här just nu. Men när jag tidigare kollat upp den på bilpriser.se fick jag upp ett pris på: 199.000:- Kollar jag runt på blocket verkar den ligga kring 240-250.000:- Frågan är vad den egentligen är värd, och hur mycket den kommer tappa på ett år? | |
|
Kan även tillägga att den är en tidig 2008, dvs ej facelift. Inredningen är Alcantara (?) M-sport, samt M-fälgar. Fast allt detta kanske är standard på just denna modell :)? |
|
|
Alcantara och M-sport fälgar ingår i M-paketet. Prisbilden är jag inte helt säker på, men vad är det för pris på ditt objekt? __________ Mvh Grelle |
|
Roffa1 |
Satsa istället på 325 LCI. dessa börjar visst falla i pris nu: Länk |
|
Jag tycker bilpriser.se värderingar generellt, stämmer väldigt bra på "standard" bilar. |
|
|
Tack för svaren! Det är inte spikat, men jag skulle troligtvis kunna få loss den kring 200.000kr. Det jag funderar över, är hur den står sig i värde ett år framåt, då den är pre-facelift? |
|
| Räkna med minst 25k värdemiskning. Kanske 40k?! | |
| Inte en chans att den skulle sjunka i värde med 40.000 på ett år. Möjligen 10, 15. Sen så beror också på skick, utrustning och miltal. Men aldrig 40.000:-. Det är bara och jämföra med alla E60 som är ute på blocket, de har inte direkt sjunkit i pris, trots att det var ett tag sen F10 släpptes. | |
|
Den kommer sjunka 15'/år även om du inte kör en meter med den! Kolla prisskillnaden mellan en -08 som gått 4,5k och en -07 som har gått 6,5k. Det skiljer minst 30k mellan dom. |
|
|
Spontant känns det som ett riktigt bra pris, dvs 200kkr för en 08 med nya motorn och M-sportpaketet. Om ett år gissar jag på att den troligen ligger på 170-200kkr dvs den sjunker inte så mycket. Ser inte riktigt poängen med att lägga ut ytterligare 70kkr för en LCI, det är en alldeles för stor prisskillnad i sammanhanget. Pengar som bestämt kommer försvinna i takt med lanseringen av nya 3:an. Det går inte heller att jämföra med E6X, där kommer troligen stålbadet redan under våren/sommaren. Efterträdaren till E90 kommer först om ett år och lär påverka prisbilden först 1-2 år senare. |
|
|
Marin// Du skrev 40.000:- och det är att ta i verkligen. Skick, miltal och utrustning gör en hel del. Jag personligen skulle hellre välja en välutrustad med 12, 13000 mil än en som har 7, 8000 miltal och är basic-utrustad. |
|
|
>>Froggy Men så står det ju också "kanske 40k?!" :) >>Mackis OM du får loss den för 200k, är det bara att handla. "Normalpriset", är som du säger, 30-50k högre. Nästa år och med 6-7k på mätaren kommer den säkert vara värd i området 185k +- 5%. |
|
| Tack för all feedback! Det verkar som jag tänker ungefär rätt iaf :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.