|
|
|
|---|---|
|
Hittade konstigt nog ingen forumtråd för nya M5. Är jag blind eller? Flytta gärna mitt inlägg till en officiell M5-tråd om det finns. Hur som helst... BMW har släppt en första film på nya M5 som ska... ja, jag vet inte vad! Sjukt sugen blir man iaf! Länk | |
|
Jag måste också vara blind för jag hittade inget heller. Dagens film: Länk Trist att nya fronten ser ut som en 3-serie Sedan :( ....men förhoppningsvis ser den bättre ut omaskerad :) |
|
| Kul att man visar bilen i snö. Vissa att tror att BMW, liksom Alpina, blir mer och mer intresserade av xDrive på de motorstarka modellerna. På 550i ger xDrive 0,2 sek 0-100km/h. När man närmar sig 600hk som på nya M5an rör det sig om betydligt större fördel för xDrive (jfr Panameran!). Kanske M5an hamnar precis under 4 sek med xDrive. Mer effekt ger inte bättre acceleration som vi ju sett på gamla M5an med uppåt 800hk då man inte får ner all kraft. Redan en 530d ger en accelerationsförbättring med xDrive, vilken även erbjuder en helt annan chassiedynamik. | |
|
De kör den i Sverige i filmen! På testbanan i Arvidsjaur... ;-) Lite synd att M forumet är överfullt med en massa om gamla kärror. Hade varit trevligt med ett forum för lite nyare bilar och ett annat för äldre. Men kanske inte finns underlag i ett Svenskt forum för det. Någon som vet tidsplanen på M5 touring? |
|
|
Nu M5 skulle väll inte komma i touring har jag läst någonstans. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Kommer den inte i touring blir det ingen... ;-) | |
|
Den borde verkligen komma i touring tycker jag då den är snyggare än sedanen SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Rykten jag läst säger att BMW sagt att det kommer en F11 M5! | |
| Vill ha :( | |
|
Har rullat en M5 F10 i luleå idag. Såg fin ut :) //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
benke berätta mera! Hur såg den ut? Var den tejpad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.