|
|
|
|---|---|
|
Min E39 har börjat åla rätt mycket, känns ibland som om bakvagnen är lös och sitter utanför karrosen. Så känns rätt vingligt. När man ska iväg och det är halt väglag så är det även som om ena däcket vill vobbla till man fått fäste alt fått upp farten. Har även uppmärksammat att när jag kör över tex ett brofäste där det är ojämt så vill som bakvagen forstätta studsa ett tag. Är väl förmodligen någon bussning? Vilka brukar man få byta? Bilen är en E39 523 -97 | |
|
Min började plötsligt kännas överstyrd och sladdrig i bakvagnen..... Nån eller någon dag senare fick jag felmeddelande att nivåregleringen var inaktiv.....efter reparation (felaktig nivågivare) så känns bilen normal igen.. En gång BMW - alltid BMW |
|
|
Min känns också lite ormig ibland och har felmeddelnade på nivåregleringen. "mogges" hur kom du fram till att nivågivaren var dålig? Mvh |
|
|
Gäller nivåregleringen touringmodellen? Har hört mig för på andra forum och alla gissa på silentblockbussningarna. |
|
| känner av samma symptom på min Bmw. man får typ sitta o korrigera lite me ratten i högra hastigheter typ 110. har ej kollat upp de än. men tänkte nog kolla bussningarna först. | |
|
I mitt fall så lämnade jag in bilen på Wölkes i GBG, de gjorde felsökning och kom fram till felaktig nivågivare så den byttes och bilen blev bättre map ormigheten....Tycker själv att det verkar lite konstigt att detta skulle påverka bilen på det viset, men den hänger kanske ihop med att bussningar mm inte är vad de var som nya så om nåott falerar helt så blir symtomen värre, då det andra inte klarar av att kompensera upp lika bra längre....är min teori.. Och i mitt fall gäller det Touring En gång BMW - alltid BMW |
|
| Kan ha hittat mitt fel idag när ja bytte bromsrören bak. de lilla staget till krängningshämmaren va av v-bak.de som kallas hundbenet eller lollipopp.byte de men har ej hunnit prova i motorvägsfart.återkommer me info | |
| Min e39 svajar stundtals till höger och vänster i farter upp till 50 km i timmen på låga varv. Det är även svårt att få till mjuka smygstarter med kopplingen. Misstänker att det är stabilisatorstagen eller länkarmsbussningarna fram som det är fel på. Vad tror ni? | |
| dessväre va de inte orsaken ja hitta. får korrigera i 100 höger vänster hela tiden. måste va vån spindelled eller nå dret | |
| Ron: låter som styrleder. | |
| Har varit inne på BMW-verkstad i annat ärende nu och de hänvisar till att mina svajningar förmodligen beror på att vevhusventilationen börjar att bli igensatt. Bor i södraste delarna av Sverige så jag tvivlar lite på deras svar. Ingen som har en idé på vad det kan vara? | |
| Ja va inne på de me Lus. får helt enkelt lyfta upp o känna på grejerna :) | |
| Ron: styrleder känner du skitlätt. Hissa bara framhjulet nån cm, håll 14:45 i dcket och tyck fram och tillbaka. Känner du glapp där är det säkert styrlederna. | |
| hej ron. har du kollat upp styrväxeln. ett ganska vanligt problem på våra skönheter. | |
| haha såg den här gamla tråden och kunde inte sluta garva åt svaret Litos fick av verkstaden :) | |
| Haha, silentblocken är bytta så nu går den fint som tusan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.