|
|
|
|---|---|
|
Efter 10års ledande så fick jag se min 18års bil på blocket en 1802 vinröd -73 när jag väl fick tag i killen som ägde bilen så visade sig att det vara samma kille jag sålde bilen till 11år tidigare. bilen hade stått i ett garage 4 mil ifrån mig hela tiden så det vart ett glatt åter seende.. tack Stefan att jag fick köpa tillbaka den. Nu har jag äntligen fått tummen ur så 2år senare köpet ska den besiktning 30/3 Nu mitt problem jag har köpt mig en 5växlad låda från en E21a och hur löser man hastighetsmätaren eftersom original lådan har igång på sidan för h-vajern hur har ni andra som konverterat till 5v lösd problemet | |
|
5-växlade lådor från E21 ska ha samma ingång för hastighetsmätarvajern som på 02:orna. I annat fall har du fått tag i en lådan från E30 som saknar detta. Då har du problem.... //Micke Min sida Länk |
|
|
Hur gick det? Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Alla e21 lådor hade väl inte uttag för mätardrivning? 1980/9 blev det en ändring. f.o.m 1982/9 så kom överväxelslådan. innan dess var det bara sportväxellådan som var 5-växlad? rätta mig om jag har fel! | |
|
323 0ch 325, M20-motorer har en annan fattning mot motorn. Passar inte. Däremot fanns det 5-växlat, 0,81, till 4cylindriga M10 motorer som även fanns i E12. Dessa hade mekanisk drivning och den är placerad på samma ställe. Du behöver en wire för 5-växlat samt flytta växellådsbalken 90 mm bakåt. 590 för wiren hos BMW. Jag har just gjort denna operation men det finns beskrivet i verkstadshandboken, också. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Hej Jag har lagt detta på is eftersom jag vart lurad på lådan men sånt är livet. Lådan jag köpte var från en E30. lådan är tillverkad -86. Så det får bli ett nytt ryck i vinter med bilen. jagar en e36a Med is motorn å så ska den lackas matt matt svart och krom listerna ska ev kromas om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.