|
|
|
|---|---|
| Sitter på youtube och lyssnar på sportavgassystem till 330:in! Måste säga att de låter hyffsat skönt med borttagen resonans burk eller vad de nu heter på original systemet! Riktigt gott ljud! Går de att besikta utan? Är de mycke jobb att demontera ner burken? | |
|
Har själv tagit bort mina resonatorer (2st) och kör endast på en remus slutdämpare. Inga problem alls med besiktningen. Gått igenom varje år sedan de togs bort. Gällande om det är svårt att göra det själv kan jag inte svara på. Lämnade in det till en verkstad som bara jobbar med avgasrör, fick betala 1000:- för borttagning av resonatorerna och installation av min nya bakre ljuddämpare. |
|
| Hur är ljudet vid landsvägskörning? Är de mycket störande eller går de att leva med? Gissar att den brummar på ganska mycke mer? | |
|
Självklart låter det mer och kan vara lite ovant i början. Men efter en tid (läs: några veckor) så kommer man inte ihåg längre hur det var innan och det här är då det nya normala. Jag upplever inte ljudet som störande så länge du håller dig under 3500rpm. Efter det så börjar det bli lite jobbigt om du ska köra längre sträckor, dock inget som lite skön musik kan råda bot på. Kan också nämna att det låter mer att accelerera till 3000rpm än att hålla 3000rpm konstant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.