AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
14.118

Någon som har monterat Xcarlink Interface E39

Sida 2 av 3
Catch_me och Prose. jag har också Buisness-stereon utan extern stärkare och utan cd-växlare.

Men jag har kollat i skuffen i min bil och det verkar som att det är fördraget kablar för växlare.

Visst är det de här kablarna man behöver? Det borde fungera med en xcarlink för mig?
Länk
pr
61
prose
528iA -97
Har en alpine cd-växlare som verkar eftermonterad, sitter en liten burk bakom stereon!
Har dock baslåda i skuffen så går inte att lyssna på cd då ;) hackar bara!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Headmaster nu när jag tänker efter vill jag påstå att ni även behöver förstärkaren man får liksom med 2 kontakter som man kopplar in ena på förstärkaren den andra till kontakten man lossar från försärkaren..

Dom kablarna som sitter bakom växlaren har inget med xcarlink att göra man kopplar in sig på cd växlar portarna genom orginala kontakten som sitter på försärkaren..
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Länk tittar man längre ner kan man se vilka modeller den passar till men blir osäker eftersom flesta verkar ha samma art nr..Dom är faktist snabba på kundtjänst skicka ett mail till dom och kolla ifall det funkar utan förstärkare/växlare
pr
61
prose
528iA -97
Skickat nu! Bara att invänta svar!

Annars så har jag ju en alpine M-Bus-kabel bak till min nuvarande växlare.. Kanske finns nån box som man kopplar in den kabeln i?

Får ta och googla runt!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har du skickat mail så får du säkert svar inom kort...Som sagt dom två kablarna som går in i växlaren har inget med xcarlink att göra man tar bort växlaren helt när man kopplar in xcarlink och kopplar in den i försärkaren...
men tittar man på hemsidan så ska det gå att montera den även på vanlig sterio oxå/samma kontakter eller liknande kontakter som sitter på försärkaren sitter även bakom sterion oxå..vilket jag tror att det är där du ska koppla in den i så fall..Om nu det är så låt oss hoppas!! se då till att beställa blåtand oxå rätt så coolt då kan du använda din mobil oxå via bilens orginala högtalare.
mvh
pr
61
prose
528iA -97
Jo men alltså eftersom min växlare är eftermonterad så har jag en box bakom min stereo, går in två kontakter och går ut en kabel ända till bagageutrymmet där växlaren sitter, är en Alpine M-Bus-kabel..

Tänkte om det gick att nyttja på något sätt!

Jobbigt med cd-växlaren brevid baslådan, går inge bra ihop ;)
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Idag har Jag framgångsrikt monterat i en XcarLink i min 330-01. Jag har Business stereon, men ingen CD-växlare och troligen inte heller någon förstärkare. Monteringen gick utmärkt, men det svåraste var att få plats med den stora extra kontakten som blir när man pluggar i det medföljande kablaget mellan det fasta kablaget & radion. Som tur är finns det ett utrymme längst in i vänstra hörnet där man kunde trycka in denna kontakt. Det gick även att trä kablaget till XcarLinken från högra hörnet ner till handskfacket utan att ta upp några hål. Jag kör med ett 2G SD-kort och låt-titlarna kommer upp i displayen, funkar även med att ha i en CD i spelaren samtidigt. Har inte provat USB & audio ingången ännu, kort sagt: mycket nöjd.
pr
61
prose
528iA -97
Blir nog att beställa då!

Får väll skicka tillbaka ifall det nu inte funkar!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Skumt och jag upplever tvärtom...Du hade kollat all kablar osv?Du hör ingen störning när bilen är igång osv?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hur menar du med att radion inte vill veta av xcarlink varje gång man startar?Om jag har fattat rätt menar dy tex om du lyssnar på usb och stänger av bilen och nästa gång du startar då startar inte xcarlink utan vanliga cd eller radio stämmer det?Om nu det är så,då är det normalt för att det ska tydligen vara så funkar inte för mig heller jag måste strata den via mode knappen varje gång
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hmmm skumt den vill inte funka alla gånger alltså,har du mailat xcarlink då?dom borde ha svar..annars vet jag inte varför det blir så
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag fick oxå hålla på med dom en hel del mail fram o tillbaks dom väldigt duktiga och hjälpte mig med det mesta...Systemet är väldigt känslig är inte alla kablar rätt kopplade funkar inget som det ska..fick hålla på som sagt en vecka sen fick jag ordning på allt
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Min fungerar så att lyssnar jag på X-carlink MP3:n och stänger av bilen, startar den med samma låt när Jag startar igen. Kommer inte ihåg hur "bullet-kontakterna" var kopplade, men kopplade inte om något utan behöll det så som det levererades.

/Stefan
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Även jag kopplade om Acc Car kabeln till radio/ignition on kabeln så funkar det kanon även om jag stänger av bilen och startar om så minns den sista spelade låten
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Skumt maila dom vet ja..
Ju
80
Juve
318i -02
Falsterbo: Jag körde alla mina mp3 låtar igenom ett program som heter "mp3gain" där kan du öka db på låtarna så att dom inte skiljer sig så mycket mot ljudnivån när du kör radio. Mp3gain har 89db som normal men jag justera upp den till 100db och lät den ändra alla låtar till ungefär 100db så nu känns ljudnivån mycket bättre.

Det jag också undrar över angående kablarna om jag kopplat rätt. Jag kopplade ihop rödkabel som var markerad med "Car acc" med röd kabel markerad "ignition" är det korrekt????
Det finns en till kabel över som är rosa färgad där det står "radio" denna har jag bara låtit vara dvs sitter ej ihop med någn kabel.
Vi
1
Viper89_
E28 545 Turbo
E39 530D Touring
E24 635 CSI
Jag har precis stoppat i Xcarlinked i min E39'a med 16:9 navin.

Jag har 3 saker som stör mig otroligt mycket.

1. Ljudet är lägre än radio etc
2. Radion hoppar igång när den vill och då håller man på att köra av vägen för att det blir så satans högt helt plötsligt
3. Jag vill alltid ha färddatorn framme på navin och det har jämt gått förut men nu så hoppar den tillbaka till "track33" t.ex hela tiden.. går inte att skriva in en adress i navin för då hoppar den tillbaka och man måste börja om..

Testade dra ur växlar kablarna men ljudnivån är densamma låga..

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har samm sproblem när jag ska skriva in adress så hoppar den över till nåt annat,Färddatorn går inte heller att styra/nolla när man har igång Xcarlink men trycker jag på mode/fm knappen och är ute ur xcarlink då funkar allt som det ska...

Du skall koppla bort växlaren helt inget ska vara inkopplat på den..Den funkar inte tyvär 100%har jag märkt.
Ju
80
Juve
318i -02
Angående ljudnivå skillnaden mellan låtarna som spelas via xcarlink o radio så tog jag upp det tidigare, kör era mp3 genom detta program MP3GAIN. Via detta program så kan du justera db på låtarna som du harr på minneskortet, så blir det inte så jobbigt när det ljudet växlar över till radio. Vet inte om nu någon av er provat men tog upp det en gång till ifall någon missade det. Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.