|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bygga min baslåda med ett plexiglas bakstycke så att designen i bagageluckan blir lite snyggare :) Hur gör man bäst detta bygge och var kan man köpa plexiglas? är det dyrt? | |
Robsarve |
Plexiglas är dyrt. Och ganska lättrepat. Beroende på lådtyp behöver du olika tjockt plexi, men räkna med minst 10 mm gods. Själv föredrar jag laminerat härdat glas, billigare och tåligare över tiden, men det tål ju inte att man lasta HUR illa som helst.. Kolla med din lokale glashandlare, han bör kunna hjälpa dig med båda alternativen. |
|
jag byggde med plexi köpte en färdigsågad skiva 800*300mm 20mm tjock den kostade mig nästan 700 spänn den var repig innan jag enns hann packa upp den !! så skit i plexi kör med glas istället. du kan ju bygga lådan precis som vanltigt bara att du sågar ut ett fönster på bakstycket och fäster skivan i det! lycka till Second place is the first loser |
|
|
Se till att du har en tillräckligt tjock glas/plexiskiva. Annars uppstår vibrationer som för mig =( Alltså vid mycket högt ljudtryck då alltså... Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
Jag kör med 8mm härdatglas funkar perfekt. Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19". |
|
|
Hej Jag hade tänkt bygga med glas i min baslåda, hur tjock bör den laminerade glasskivan vara, och hur stort fönster törs man ha? //Simon |
|
|
Hehe tråden har ju snart 3 år på nacken så var inte säker på att Ingo svarar. Kanske har pensionerat sig eller nå :P |
|
|
Ja det var inte igår man såg Ingo i nån tråd .... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hmm men frågan var inte ställd till nån speciell person, utan jag bara använde mig utav en gammal tråd istället för att starta en ny. //Simon |
|
|
Hehe förstår det, men kunde inte låta bli att notera att det var ett så gammalt inlägg. Ursäkta ifall du blev illa berörd. |
|
|
Nej, inte blev jag illa berörd :) //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.