|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på att chippa min bil 328 E36-98. Jag undrar om det finns någon som kan rekomendera bästa chip för detta? Om jag chippar är det skadligt för bilen? Tappar man vrid på de lägre registerna eller blir det bättre. Vill ju inte tappa bottendraget. MVH Martin | |
|
Det ska väl vara typ itsfun.nu eller någon sådan som har optimering till e36 fortfarande. Självklart är allt trim skadligt för bilen i olika utsträckning, din bil är byggd för en viss mängd effekt, ökar du den effekten ökar du slitaget och stressen på hela drivlinan. Därmed inte sagt att bilen går sönder efter 10 mil... Du ska inte tappa något, utan snarare få en jämnare effektkurva...titta på itsfun.nu så är det ofta en graf (bänkningspapper) över före och efter. På din bil ger det 211hk/310nm efter en chippning enligt itsfun.nu..... Lycka till. |
|
| Läs under reportage/reportage arkiv/autopower chippar. Där chippar dom och utför test efteråt på en 528-98 och en 328-95. Med lite bättre prestanda och förbrukning som följd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.