|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Tror jag kommer att köra 98-oktan, den innehåller fortfarande E5 om jag har förstått det rätt. Förmodligen blir det ingen större prisskillnad heller eftersom E10 lär öka förbrukningen lite grann. Kanske t.o.m. blir billigare att köra med 98-oktan. | |
|
Min bil har hållt ihop väldigt länge och jag kör E85 fullt ut. Inget motorras, spridarhaveri eller nånting. Bränslepumpar har jag avverkat två stycken. Båda gick lika långt, den ena på bensin och den andra på e85. Båda avsedda för bensin. Problemen känns för mig väldigt "teoretiska". ///BMW - Was sonst! |
|
|
Visst, vissa bilar verkar tåla etanolen bättre än andra och man kan säkert hitta rena "undantag", men faktum kvarstår - etanolen kan skapa problem i vissa sammanhang, där inte minst vissa lättmetallegeringar kan få skador i bränslesystemen... JohanE, vilken bil har du? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan : Motorn är en M50B25 enkelvanos från 1993. Har även kört min gamla M20B20 på E85 utan problem under flera år, den är dock pensionerad nu av andra orsaker. Jag använder en bredbandslambda för att ha lite koll på förbränningen. ///BMW - Was sonst! |
|
| Länk | |
|
Det bästa för ens BMW har väl alltid varit 98 oktan / E 5? Det är bara att tanka och se glad ut, det är inte många hundralappar i skillnad per år. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.