|
|
|
|---|---|
|
Hej, Undrar om man kan köpa mocca klädsel till E39 med sportstol? O vart? | |
zcooter |
Det tror jag BMW kan vara behjälpliga, så får du OEM grejer och perfekt passform, kostar? Ja visst, det gör det om man vill ligga på top!!!! |
| Är det mocca i en E39? Jag trodde det var alcantara. | |
| Alcantara är mocka. | |
| Alcantara är syntetmaterial. Mocka är skinn. | |
| Nej, alcantara är ett helsyntetiskt material och mocca är gjort av läder. | |
| Lus vann! =) | |
|
Alcantara är dessutom bara ett varumärke, finns flera olika syntetiska material med "mockakaraktär" :) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
vet inte va det är, mocca/alcantara samma skit!=) Vad tror ni det kostar för 2st stolar (sportstolar)? |
|
zcooter |
-Nej du, mocca är äkta vara, slits dock i snabbare takt än Alcantara, som är syntetisk mocca och slitstarkare material. man få ha ett tränat öga för o se skillnad |
|
Jaha, visste inte att Alcantara är syntetiskt. Men håller det bättre så funkar det för mig. Jag trivs faktiskt bättre i Alcantara än i helskinn. |
|
|
tips !- > Ebay eller bildelsbasen. fanns något som hette halvskinn till M5 E39. den hade M-tyg i sittdelarna + dörrsidor, vanliga E39 fanns det faktist alcantara/skinn till men den "sportklädseln" är klädd lite annorlunda än dom riktiga M5 stolarna. annars är ju en variant att sy om sina existerande, det gjorde jag på min 540a en gång i tiden med just alcantara i sittytorna + dörrsidor, blev grymt snyggt och inte så dyrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.