AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
873

Suffletten låter/dunkar vid vägbulor e36 cab

Jo
3
JonteBMW
518i -90
Har ett problem med min bmw 325i cab -93, själva cabben låter när den är ihopfälld i sin låda ibak när hardtoppen sitter på. Ljuder låter när man kör på ojämnt väglag eller över fartbula- Sitter man i vänster baksäte och känner med handen precis bakom huvudet på "cablocket" så slår det lite i den inifrån. Finns det någon låsning som kanske inte funkar, eller någon bult som hoppat ur? Inte grejat med cab förut så kan inget. Alla tips och förslag mottages tacksamt :)

Mvh Jonte

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
på undersidan av cablocket finns det 2 klossar , en på varje sida, ca 5 cm långa o sticker rakt ner. tror dom är till för att luckan ska pressa ner suffletten lite nätt när luckan stängs, dom kan gå av, det gjorde en på min, märkte dock inte av några ljud..

bakre stödämparnas övre bussning/fäste sitter precis under suffletten.. när dom blir dåliga så dunkar dom rejält!! det har hänt mig. kostar ca 270 kronor per fäste på bmw. det kan ju va dom, det hödes bara när man kör gupp eller snabbt över ojämnheter

du kan ju kolla på dom om du lyfter suffletten så att både luckan o sufflettens bakre del står upp, då ser du "golvet" i cab-lådan. det sitter ett stort svart gummi lock på båda sidor av cablådan , där under är fästen till stötdämparna .. av med dom locken så ser du snabbt om fästena e slut, på min låga de massa gummirester där o man kunde röra muttern till stödämparen ca 1cm åt alla håll:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.