|
|
|
|---|---|
|
Min handbroms på min älskade m-touring e36 323 har kajkat ihop. Fick en offert från en trevlig bilfirma på hela 5900:- Då skulle alla delar i bak bytas och ändras. Han räknade upp en hel lista med grejjer. Bromssköldar, Bakmonteringsssats, Skivor, klossar och slitagedelar. Vad tror nu? | |
|
Vad har hänt? Det där låter ju som att hela bakbromsarna behöver bytas, utom ok. När jag fixat med handbroms har det bara varit fråga om byte av bromsbackar eller vajer. Har du använt handbromsen i leksyfte? Om jag inte missminner mig så sitter bromsbackarna fast i bromsskölden men någon liten plugg och vid hård belastning kan den pluggen slita ett hål i bromsskölden så skölden måste bytas. __________ Mvh Grelle |
|
|
jo.. allt bak måste bytas.. även sköldrana... Allt är kass kan man tänka sig. |
|
|
Du har alltså varit ute och lekt lite? Om det är så ser jag inge fel i det, tyvärr sliter det ju lite mer på materialet. Hur händig är du själv? Bromsarna är bland de enklare saker man kan åtgärda själv på en bil. Vissa verktyg och en bra plats att vara är ett stort plus. Annars, måste allt bytas så är det väl inte en helt orimlig kostnad med tanke på material och arbetskostnad. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag har googlat runt lite och det verkar som att det är vad det kostar. Jag bad meckkillen fixa bilen nu. Jag har inte så mycket val för att den kommer inte klara besiknngen annars ... sånt är livet som bilägare. |
|
|
efter som du beskrev bilen som din älskade gjorde du ett klokt beslut. ja har sett flera 3-serie bilar med rostiga sköldar med kass handbroms som följd... riktigt usel konstruktion... |
|
|
jo.. det är en älskling. men det går mer och mer över i en ekonomisk och praktiskt bil. Jag ska hämta ut bilen i eftermiddag. Han verkar riktigt schysst han som lagade den. Bilen har "bara" gått 20 000 och jag fick den billigt. Motor och allt annat är i kanonskick. (hoppas jag) Jag vill inte att den är på verkstad varannan helg framöver. Jag hoppas köra bilen till graven. |
|
|
Länk Lite tröst =) Bästa Möjliga Wal ;) |
|
|
mikaelpalm: trevligt att läsa lite om bilen trots att det inte var så goda nyheter. den hade ju felet redan vid inköp så det är ju inte ditt fel. rinaldo här i jkpg tar runt 4000:- för den reperationen så det är klart att det går hitta billigare. som sagt trevligt att läsa om bilen iochmed att jag var med och tipsade om den. jag blev ju sugen också trots att jag inte var i bilbytarläge. =D men kan du inte lägga upp några bilder? |
|
|
tjena bag... Jag går i säljartankar av min bil efter ett års ägande. Kontakta mig om du är intresserad. Jag ska försöka få upp några bilder. |
|
| mikael du har pm PowerPost... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.