AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.771

Carsoft for dummies?

Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Hej, vet att det finns flera trådar om Carsoft, men hoppas någon vill svara på några riktiga nybörjarfrågor i alla fall.

Behöver en felkodsläsare (som även kan radera felkoder). CS verkar var det givna valet. Annonseras ofta på Tradera för typ 600 kr. Då får man en liten låda och sladdar. Frågor:

1. Man behöver ladda ner något program till datorn? "Finns på nätet" brukar det stå. Jag håller inte på med illegala nedladdningar i vanliga fall och har ingen aning om hur man gör. Är det svårt?
2. När man har hittat programvaran, är det svårt att installera den på datorn?
3. Jag har en vanlig lap-top, ca två år gamal. Utgår från att sådana har rätt "seriell port" eller vad det nu heter?
4. När man har installerat allt, hur svårt är det då att hantera i praktiken?
5. Finns det någon bruksanvisning att tillgå?

Som ni hör på frågorna är jag inget tekniskt geni. Klarar "gemene man" att hantera CS?

Mvh / WGG

TW
121
TWX
750 il -96
Troligen har du inte någon seriell port på din dator utan endast USB portar.
Det finns även BMW scanner 1.4 som använder sig av USB porten och till OBD2 uttaget i din bil. Program, dosa och sladd till OBD2 ingår 800 kr.

Programmen är anpassade för XP men det är inga problem om du har WIN7 då kan du "emulera XP" köra WIN7 i XP läge så fungerar programmet.

Så svårt tycker inte jag att det är men allt är relativt.

MVH
Hans
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
"emulera XP" köra WIN7" hur gör man det?

Alpina B8 Länk
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
falsterbo: Fungerar inte usb till serieports-omvandlare i windows XP mode i windows 7 ?

Har bara erfarenhet av att köra min gamla USB färglaser och USB scanner i xp mode eftersom det inte gjorts några drivrutiner till dess som passar windows 7. De fungerar hur som helst perfekt i det läget. Blir det knivigare om man blandar in serieportar ?

BMW 4 Life
TW
121
TWX
750 il -96
Nej, gör inte så.
Det finns två sätt.
1 högerklicka felsök kompatibilitet.
2 gå via kontrollpanelen öppna hitta och åtgärda problem

mycket enkelt och funkar

mvh
Hans

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tack för svaret! Dock känns det för krångligt så jag hoppar nog över det hela! :)

Alpina B8 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.