AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
462

Oscillerande polermaskiner

Tjena!

Efter att nyligen införskaffat en sådan (åtminståne enligt återförsäljaren på Kroon's i Uppsala) har jag modiferat den enligt Hassos anvisningar. Dock skulle jag vilja få svar på hur en oscillerande maskin egentligen skall bete sig?
Min roterar nämligen om jag ej har den anliggande mot bilen samt skakar när jag polerar lacken med den. Är det så de oscillerande arbetar?
Varför jag frågar är för att jag upptäckte en del tvättrosor på bagageluckan efter att jag kört med Sonax Bilpolish samt sedan polerat upp överskottet med den fluffiga trissan som följde med maskinen. Har jag tryckt för löst mot lacken eller har de lurat mig i affären och sålt en roterande maskin?

Hjälp, vill få bilen blänkande inan bilsemestern till Italien nästa vecka.

Dominik

'Respect is something one earns not get'
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja du Dominik, en vanlig roterande snurrar bara runt sin egen axel typ borrmaskin, en ocillerande snurrar även runt sin egen axel så det blir en "oval"cirklande rörelse.
Jag tror att du tryckt för hårt så maskinen sackar, maskinen ska i stort sett inte tryckas hårdare än sin egen tyngt, ju hårdare du trycker ju mera eliminerar du den occilerande rörelsen. Det är bara att prova igen och polera tiils du blir nöjd övning ger färdighet
Det är de erfarenheter jag har fått efter polerande.
Man är ju alltid lite feg i början och har för bråttom.

MVH
Hasso
OKI, tackar. Skall testa mig fram imorgon igen:))

D.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Domonik: Vad haeñde med MR Capbehandlingen? Akta saa du inte baenner dig igenom lacken, inte enkelt att laara sig maskinpolera pa en dag:)
Hola!

Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och varifrån halkade du in nånstans Ask.??
För mycket joddlar dricka med tanke på tangentbordsföringen.)):D

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Via en 200liters vinfatÇ(kapade ett pa vingardsbesoket iadg):D Tangentbordos Espanol aer lite annat aen min varadag. Har du hittat nagot nytt att vanta pa nu efter pedalerna? Jag kanske ska kopa med mig en dampare nar jag aker till tyskland i September sa du faar dampen med tanken din vanliga tur:))
A
Mr Cap finns kvar. Fick bara en del irriterande tvättrepor på bagageluckan och tänkte bara att en sådan maskin kunde få bort dem.

Dominik

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du polerar bort MRcapbehandlingen också, Det var därför jag Maskinpolerade min bil första gången.
De var enda sättet att få bort den, då den var känsligare för repor och hela bilen blev grådaskig efter några tvättar.Visst bilen är repkänslig nu också,
men inte lika mycket och den blir inte grådaskig av repor som det sk Formula skiktet gav.
Asken:Värmeslag här också numera:))
Avgaset på gång tror jag de fick hem en sändning i dag.
Vinprovarresor är som gjort för 18majfirande.

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
18:e maj verkar vara smittsamt eller har det att gora med att det staar V8or pa garden, darfor man e seg daa?
A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.