AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.319

Köpråd: BMW E39 eller E60, buslutsångest!

Sida 3 av 3
Ja, en E39 04a är absolut att föredra med tanke på rostskyddsgarantin, utan tvekan. De är dock klart svårare att få tag på (åtminstone i Sverige) och man får räkna med ett högre pris. Generellt uppfattar jag E39 som extremt prisvärda även om det så klart finns gott om fällor att ramla i när det gäller begagnade BMW.

E39 är en både praktisk och rolig bil. I det närmaste perfekt för en familj med 3-4 st.

Men stör man sig inte på designen så är det enligt mig inte många större bruksbilar som slår E39 i köpvärdhet. (Om man vill ha en motorstark, körglad men ändå praktisk bil.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Hur är orginalstereon i E60? Är den bra?

Tycker den är riktigt bra för att vara en standard stereo och klart bättre än Business stereon i E39. Fylligare bas och klarare diskant. Ska man klaga på nåt är det när man drar på lite, då ljudbilden blir diffusare och lätt bottnar ur i basen. Men det är ju en standard stereo trots allt..

//Lasse
1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Har en E39 touring 98 och tycker det är en mycket bra bil. Har aldrig prövat en E60, men rent ekonomiskt är E39:an det bättre valet. Billigare, och då finns 40 tusen kvar som en reparationsfond om det mot förmodan skulle hända något. Inte så dumt.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag tycker att std-stereon i E60 är en smärre katastrof. Ingen bas, ingen kraft och dessutom inga diskanter i A-stolparna (bra sniket för en bil i den prisklassen).

Tr
51
Trollebo
525iA Touring-04 E39
..huva,,,
Kvällens fråga,, hade precis en fundering på E61 v.s E39..å ja va ska man säga har en 525 E39:a tillverkad -03-12-12 reggad 04-04-01 dvs 12års rostkydd (ja det är videmerat via BMW i Linkleboda!!!= rostskyd til 2016!?!)
Spec. typ "stockolm edition" + sport chasi (stavas det så???)...

Nu till frågan:
....funderar på en >07:a = E61 525"face lift" + M-Sport (Bara för att då ser BMW:n E61 "Dyrare/ Brutalare/MER"-ut = retar grannarna ...än deras Volvo V70 som förmodligen är mycket dyrarare,,,,hahaah) ..

Förutom att det är en "nyare"bil..(dock forfarande tveksam om "coolheten") Hur är igentligen kvalitén??? läst på forumet...är inte direkt super imponerad av E61....och då ska man ta i beaktan att man fortfarande kan meka med en E39:a---men E60/1????
Ja ä jävligt kluven....man ska måhända "vänta" å köpa loss en en 2010:a E61:a (full utrustad-Msport) om några år....å ta "smällen" att den kära E39:an får gå på raggen..Eller....A-Traktor till sonen!?!
Mi
122
Micke77
540i -95
i mitt tycke ligger e39 an: bra till kan aldrig tror att dom gjort så stora förändringar i e60/61 i kvalite jag ser en kaross som skiftar form under hoppas jag de e samma grejer för bmw:s skull

MvH

Micke
Jag köpte en e39 häromdagen. 525d Touring -03. Måste säga att jag är helnöjd med kvalitétskänslan. Bytte från en V70 II -08 och bytte snarare upp mig än ner mig. Otroligt prisvärd kvalitétsbil. Klart att e60/61 är en mycket nyare konstruktion, men jag tycker prisglappet är omotiverat stort.
e60:n står väl sig säkert längre på andrahandsmarknaden, men har man tänkt att behålla bilen under överskådlig tid, så kanske det inte spelar så stor roll.
Lycka till!
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
E39 är klart bästa bilen BMW byggt! Ingen tvekan om det.

Jag haft möjligheten och bekanta mig med E32 , E36 , E38 , E46 och nu kört mycket E61. Men inget går upp mot känslan och kvalitén i E39.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.