|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla glada! Jag har skaffat mig en 335i manuell -08 som jag är sugen på att trimma! Nu till lite frågor och annat info som jag söker. Jag köpte Proceden begagnad och undrar hur bra de funkar och så vidare? Kan jag köra med bara den och kanske Sportluftfilter eller måste jag göra nåt mer? Vad ska jag tänka på? Uppdatering? mm mm Sen så vill jag gärna att alla som kör eller kört PROcede i sina bilar skriver lite om de så jag kan få en uppfattning. Kom igen nu skriv allt ni vet och kan :) | |
|
Har du den svarta eller alu boxen? Du kan hitta väldigt mycket info på E90post om själva trimmet. Det är lättare att du faktiskt söker lite själv och får en uppfattning av allt man kan göra. Du kan börja bara att köra med den original , sedan kan man göra väldigt mycket med bilen med downpipes, Intercooler, Öppen filter, turbos, metanol , NOS etc etc etc etc. |
|
|
Jag har den svartaboxen. Jag har sökt lite (läst mellanraderna och kommit fram till att PROcede är den bästa på marknaden (om man nu får säga så :) ) Tänkte som sagt börja med boxen o sportluftfilter o se om man kanske blir nöjd. Är det nåt som du rekomenderar? (vill helst inte börja byta mekaniska delar om jag inte MÅSTE. |
|
| Den svarta boxen har inte CAN koppling så det är ganska gammalt . Den funkar bra men det finns ingen vidare utveckling på den. Du skulle kanske frågat i stora tråden Ökad effekt till min 335i innan du köpte den. Den funkar så ingen fara med det . filter kommer inte att ge någonting så lägg bara boxen i ECU och se hur bilen går. Du måste koppla den till dator och kolla vad den har för inställningarna . du vill inte köra för aggressivt. jag har inte mycket koll på den svarta boxen . har nyare version med den finns många som hade den. | |
| här kan du hitta massor med info: Länk | |
|
Om du har den gamla svarta Vishnu V3-boxen så ska du absolut köra med 10-9 mjukvaran. Det är den absolut bästa och starkaste mjukvaran som finns till V3:an. Jag kan skicka den till dig om du vill. (Firmware + Mappar) // Thomas |
|
| Enrita: Jag har läst lite i den stora tråden men man tappar lusten när mans er att det är ca 500sidor långt :( Såg att du bor i sthlm Du har inte lust att montera in boxen till mig mot ersätting? samt kolla så att allt stämmer? | |
| Big Tom RS4: skicka gärna om du har lust :D | |
|
3MW : yo visst jag kan hjälpa dig. ingen problem. Skicka pm så vi kan mötas. Big Tom: kan man använda V4 dator software och köra den mot V3? Annars skicka gärna den också till 3Mw eller mig. |
|
|
3MW ---> PM'a mig din email-adress så skickar jag mjukvaran. Enrita ---> Ja, det går att köra med V4 user software. // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.