|
|
|
|---|---|
|
Våren snart här och dags för en ny uppsättning däck, Bilen är en BMW m3 -03 SMG, Med orginal 19" fälgar, nu sitter det 235/35 fram och 255/35 bak, vilket satt på när jag köpte bilen, funderar nu på om man skulle sätta på 225/35 fram och 255/30 bak, då jag tycker att 235 fram ser för brett ut på en 8" bred fälg, någon som testat detta och skulle det funka med rullomkretsen? /C-K | |
|
Det borde funka med rullomkretsen men tänk på att olika däckmärken ser olika breda ut (och bygger i realiteten olika mkt) på fälgen även om de är märkta med samma dimensioner. Körde själv Michelin Pilot Sport 235/35 fram och 265/30 bak, funkade klockrent. |
|
|
OK, det sitter 235/35 michelin ps på nu men tycker att däcket är lite för brett för fälgen, då bilen kommer att köras relativt låg då jag har KW v3 på den |
|
|
Original 19" dimensioner för E46 är: M3 Fram : 225/40-19" Bak : 255/35-19" CSL Fram : 235/35-19" Bak : 265/30-19" Jag har nu valt att gå över till CSL dimensionerna mest pga. att jag ville ha lite fetare stuk på bakdäcken. Så nu till våren blir det hela 1cm bredare bakdäck ;). Ja ni vet alla hur löjligt man är med sånt här... :) Tanken från början va väl att ha tex. 275 bak men det har jag från alla håll i däckbranschen bivit avrådd från. Att laborera med däckbredder på en M3.a kan straffa sig på så vis att man förlorar den underbara körkänsla där är i bilen från fabrik. Däckfabrikat styr naturligtvis väldigt mycket utav körkänslan oxå. Så vill du byta sulor så rekommenderar iaf. jag dig att hålla dig till ovan dimensioner. Alltså 225/40-19 fram. Mvh Jimmy |
|
|
Jag kör på 235/35 19" fram 275/30 19" bak Fungerar klockrent! |
|
|
Jo, sedan som Jimmyboy skriver....däckfabrikat. Lägg krut där. Själv la jag på en nyare Hankook serie som rekommenderas mig. Visst jag har ett jävla klipp i däcken och mindre kupé ljud, men Michelin PS2 var betydligt goare. Nästa däck på vill säga: Michelin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.