|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar som det är samma typ av elmotorer på M speglarna som vanliga e39 speglar? Altså dom motorerna som styr inställningen av spegeln. Vänster spegel har inte gått att ställa in och tänkte ta och fixa detta nu. Såg att kuggarna gett sig på ena motorn. Tyvärr kan man ju inte köpa lösa delar till spegen på bmw så tänkte att det kanske går att ta en gammal e39 spegel från skroten och bara byta motorerna. | |
|
En bekant hade samma fel som du enligt BMW så går det inte att köpa lös motor till M speglarna.. Men jag kolla lite snabbt på min 520i jag har Länk res nr:67138375459 Titta även på min M5 Länk finns ingen res nr till motorn.. mvh |
|
|
Alltås passar inte vanliga E39 elmotorer på M speglar..Om jag har förstått det rätt mvh |
|
| Attans. är dryg dyrt att köpa nytt. Behöver man se bakåt i en m5? | |
| Du kan nog skippa det:)) | |
|
Men det kanske är samma kugghjul? Vore ju mumma om du fick tag i en standardspegel nästan gratis och slaktade den. Det gör ju inget om spegeln är smälld till det yttre... Tänkte om det är infästningarna som skiljer men att innanmätet i motorn är samma? Bara en tanke... Man behöver se minen på den bakom:) |
|
|
"Man behöver se minen på den bakom:) " ...eller snuten. |
|
| Ska hämta upp en spegel från en e39 523 idag. beställde den från skroten för en 500 hundring. ska se om jag får delarna att passa. | |
| Har du hunnit plocka isär den? Jag är nyfiken på om det är samma prylar innanför skalet! | |
| Kan vara bra att veta,Hur gick det? | |
| Det funkade bra. var precis samma modul som håller motorerna. fick löda lite med det var enkelt. Kostade mig bara 500kr. Hyffsat nöjd. | |
| Va bra att det löste sig,,Så synd att bmw själva inte har aning om att det är samma motor fast formen är olika...Typist | |
| Kanon!! Kul!! | |
| Formen är exakt lika. varför man inte bara kan byta är att kabelstamen ut till spegeln är lite annorlunda. man lossar bara 3 skruvar, löder 5 kablar. klart! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.