|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Grattis! Lagom till snön och halkan kom tillbaka! :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Jag fick hem mina nya sommarhjul idag - och monterar dom i helgen. Det blir kanon =) | |
| Hehe ja precis lagom till snön,får väl ta nån annan bil imorgon | |
| Byter nästa fredag...men med tanke på ishalkan idag kanske jag borde vänta? Men vi får hoppas på värmebölja :-) | |
|
Jaja, vi känner till dina lokala värmeböljor, falsterbo. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jag säljer/skrotar bilen istället för att sätta på sommardäck, det blir enklare så. Tar fram en annan bil med sommardäck på istället. :-) *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
15 cm o vräker ned ala Nopikoskisnöstormen jag råkade ut för med sommardäck när jag hämtade hem Gasarn från Östersund i oktober 2009. betydligt trevligare med vinterdäck på oplogade vägar nu på morgonen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Verkar vara många som sätter ett datum för byte, ofta långt bortom metrologernas horisont dessutom. Just nu kräksnöar det här och innan april är slut kan det bli vad som helst på dessa breddgrader. Har man ett absolut behov av bilen dagligen tycker jag inte ens skåningarna borde byta än. | |
|
Som sagt, vi känner till dina lokala värmeböljor, falsterbo. ;-) Det är fortfarande vinterväglag även i Skåne. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Här i Motala kom det 2 dm snö inatt, så det blir inga sommarpjuks på min bil i helgen iallafall. | |
| Nä jag backar nog ur mitt tidigare uttalande att lägga på sommardäcken "under helgen". Men innan Onsdag sitter dom på!! | |
|
... nu börjar tempen i alla fall krypa upp över +5 varje dag, så nu börjar man snegla på 19-tummarna så smått i alla fall :) Två veckor till, sedan så... ---- BMW CS #6212 |
|
Cartéen |
Imorgon åker dom på :-) |
|
Idag åkte dom på :) Ingen snö i sikte på västkusten |
|
|
Länk _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| I helgen åker dom på hoppas jag :) | |
|
Idag är det nog några som ångrar sig här i stockholm :) Jag la själv om på sambons bil men in inte min i helgen. Tur att hon brukar gå till jobbet. |
|
|
Undrar förresten om jag har en enda isskrapa kvar i bilen. Tog nog ur alla borstar och skrapor jag hade ur min egen bil och hällde ur en kasse grus jag haft i bagaget för emergencies. |
|
|
Många tittar bara på om det är vitt eller inte på marken, tyvärr. Stadigvarande temp över +3 till 5°C skall det vara, inte bara mitt på dagen i solskenet. Annars blir sommargummit hårt som bakelit, inget bra alls att åka omkring på. Gäller bilister men i ännu högre grad MC-förare som har fått erfara detta, lägg därtill allt rullgrus som ligger kvar på vägarna = inte bra. FP |
|
|
Haha, på bilprovningen hade vi några med sommardäck idag. Dessa bilar kom knappt av bromsprovaren utan att spinna loss nu på morgonen när det var blött ute. De med vinterdäck klarade sig finfint. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.