|
|
|
|---|---|
| Som rubriken låter satte jag på sätes värmaren på förarstolen kände lite varmt men tyckte att det var behagligt sen när jag skulle kliva ur bilen ser jag ett brännmärke på min skinn stol det är en bmw 530 e60 vågar man använda sätesvärmaren på den stolen igen ? har någon nått råd på hur man kan lindra märket på sättet det är ljust skinn | |
|
Det borde vara en av dom första E60 som du har, dom hade problem med att sätesvärmen brände hål i klädsel. Detta åtgärdades på garantin för dom som lämnade in bilarna. Hör med dina lokala handlare om dom kan tänka sig någon goodwill åtgärd även om det kanske är långsökt. I övrigt så har jag tyvärr inget att rekommendera. // Mvh Andreas |
|
|
Samma sak hände mig på en av mina tidigare V70. Min granne som arbetat med brandutredningar på Volvo rekommenderade mig att åka till verkstad och ropa "brand" i kundmottagningen. Detta är tydligen något man som biltillverkare är livrädda för. Sagt och gjort. Jag fick ny sittdyna, klädsel och sätesvärme för 1000:- i självrisk. Mycket snagg hantering. Brände mig dock i rumpan när det hände... Ska man ha nåt gjort får man göra det själv. |
|
| 2004/04 är den tillverkad det är läder det har inte blivit hål men man ser tydligt att det har blivit ett bränmärke på lädret gäller garanti goodwill tror ni ? | |
| Har alltid funderat på ifall sätesvärmaren torkar ut skinnet när vi ändå är inne på det ämnet. | |
|
Då värmetråden är på väg att gå av kan det bli en mycket hög punktvärme i den tunna tråden som finns kvar. På en Land-Rover jag hade började den att glöda och brände hål på skinnet. Du ska absolut inte använda värmesitsen om du inte vill riskera ett större hål i skinnet! |
|
| Tack för svaren | |
| Var hoss bmw återförsäljare i malmö Garanti Good will INGEN CHANS sa dem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.