AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.930

1M Coupe uppvisad på Geneve 2011

Sida 9 av 12
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Fråga AMS, de tycker ju uppenbarligen den är bättre. Sen är det väl snarare standard än något annat att jämföra M mot RS?

Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Hämtade min 1M Coupe i går någon mer som har levererats i Sverige ännu?

Vore kul med en 1M träff i sommar!

Du har bara ett liv gör nåt kul & bra
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Mr Gadget

Vilken utrustning tog du på din? och hur är den

väntar med spänning på min

mvh Johan

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Bilder Mr Gadget!
Mr
17
Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Lägger gärna upp lite bilder om jag bara kan lära mig hur?
då jag är ny här på forumet :-)
Nils-Johan: jag tog också det mesta i utrustningsväg, bruttopriset var väl 580 tkr vill jag minnas. Den hade tyvärr inte kommit imorse när jag var inne på Novation men den bör väl närma sig vilken dag som helst nu.

Grattis till bilen Mr Gadget, blir en trevlig helg antar jag :-)

/Anders
Vad ska man jämföra 1M med?
Inte något 2-sitsigt som Cayman och inte en halvkombi som RS3. Båda dessa bilar har ju en annan kundkrets vilket ju är helt naturligt.

Vill man ha en fyrstsig sportcoupé som inte är en halvkombi med kraftig understyrning så väljer man nog 1M Coupé.

Vill man inte ha en mittmotorbil som med lågt polärt moment som Cayman så kanske man väljer en Z4a. Att sedan Cayman S inte riktigt hängde med 1M Coupé på Hockenheim gör ju saken bara roligare för baksätespassagerarana i 1M Coupé som alltså inte behöver "känna sig i vägen" för att det ska gå undan när det svänger lite.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Audi TT är väl också fyrsitsig? Finns väl också i en RS version med motsvarande effekt?

Sen tror jag nog du kan jämföra en Cayman med en 1M, de där platserna där bak är i mina ögon så små att jag inte skulle utsätta en bekant att sitta där mer än ett par enstaka minuter.

tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Det går utmärkt att åka bak i en 1M, ingen 5-serie såklart men sitter inte frampassagerarna som en Golf-raggare med kepsen på fel håll är platsen faktiskt hyffsad.

/Johan

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag sitter inte bekvämt bakom mig själv ens i en 5-serie, skulle nog behöva vara en 7-serie innan jag använder ordet utmärkt.

Sen gillar jag att det gick från utmärkt till hyfsat. Två ord med helt olika betydelser.

Hyfsat för personer under medellängd kan jag kanske gå med på att det är. =)

Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Grelle

Du som har så många synpunkter om ditten och datten , vad har du själv för bil ?

Audi TT är endast tvåsitsig om inte "baksätespassageraren" är under 150cm vilket ju vuxna till 99,999% är.

Baksätet i 1M är helt tillfredställande om man är av "medellängd" (globalt ca 172 för män, i Sverige för män 179cm samt för kvinnor i Sverige 165cm). De allra flesta sitter alltså bra bak i en 1M även i vårt land, men tvåmeterspersoner trivs där säkert inte, men det gör dessa knappast i några personbilar. Det är väl knappast ägnat att förvåna att en kompakt sportkupé som gör 0-100 på 4,5s inte formges för att härbärgera tvåmetermänniskor i baksätet.

Som sagt, någon direkt konkurrent till1M blir nog svår att hitta.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Grelle > Ok, jag var nog inte tydlig nog...

Det går utmärkt att åka bak (eftersom det finns ett baksäte) och man sitter hyffsat (jämfört med "vanliga" personbilar).

En Audi TT går också utmärkt att åka bak i eftersom den har baksäte men jag av normallängd sitter knappast hyffsat i en sådan.
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Räknas 1M Coupe som en M bil? Enligt testet i AMS infann sig inte den riktiga M känslan iom att det är turbo och inte en hårt trimmad sugmotor.
Precis alla tester jag läst utom ams då(ej läst hela) ger den ett varmt välkomnande in i m-familjen! Den har nästan vunnit alla jämförelser jag läst förutom när den "tävlar" mot cayman r där de turats om att ta hem "segern". För övrigt så var detta en trevlig överraskning Länk riktigt bra med pulver verkar det som. Nu kan det ju givetvis skilja från rulle till rulle men samma mätte upp 135i n54 till 285hk medans 1m har 331hk på hjulen i båda fallen!

Tror inte det går att tvivla på om det är en m-bil eller ej längre med de testerna man läser..
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
antar att bmw vill motverka att m3:ans status sänks. därför uppger de effekten i underkant. eller vad tror Ni?
Twinsturbo> vilka tester?

Car samt Auto-Motor-und-Sport gav segern till RS3.
Länk

Där är en hel drös.. Dock ingen mer mot rs3 som jag trodde! TTRS är där någon jämförelse med.
Techtec har släppt steg 1 för bmw M1 och steg 2 släpps snart.
Länk
ett chip och ett sportavgassystem och man har en m3-dödare eller vad tror ni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.