AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.923

1M Coupe uppvisad på Geneve 2011

Sida 6 av 12
wsemme: tack, jag får vänta ett par månader till men den lär komma före midsommar iaf. Garageuppfarten får jag dessutom vänta ett år på. Har precis köpt en tomt och skall bygga hus. Vad har du beställt för 535? Spec? Du kommer få mycket roligt med den också!

/Anders
Ser så otroligt mycket fram till Juli då jag får min bil. Fast tror att du ser ännu lite mer fram emot att få din 1M:) Spec ser ut så här, det enda jag tvekar på är om jag skall byta ut sophistogrå mot Individual Azurite Svart. Har suttit för mycket framför datorn och sett bilder på Azurite och har blivit riktigt förälskad.
Men skall bestämma mig i nästa vecka så att det inte blir försent för ändringar.

535d Touring Färg, interiör och lättmetallfälgar Sophistogrå Brillanteffekt metallic
Läder Dakota Svart
LM-Fälg dubbeleker 351 M 19" Vinter fälgar
LM-Fälg 312 Ferric Grey 20" Sommar fälgar
Interiör Interiörlist Aluminium finslipad
Paket Comfort
M Sportpaket
Extrautrustning
Brake Energy Regeneration
Automatisk växellåda med Steptronic - Sport Automat
Elektronisk Dämparkontroll (EDC)
Dynamic Drive
Eluppvärmd ratt
Runflat däck
Adaptive Drive
Integral-Aktiv styrning
Stöldlarm med Fjärrkontroll
Automatisk bakluckeöppning
Ej Modellbeteckning
Backkamera
BMW Individual Takrails Shadow line högglans
Panorama Glastaklucka
Comfort Access
Ambient Light
Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar
Automatiskt avbländbar innerbackspegel
Komfortstol fram, el. inställbar Svankstöd
Stolsvärme fram Stolsvärme bak
Skid-och Snowboardsäck
Park Distance Control (PDC) Bak och fram
Xenonljus +Adaptiva Kurvljus
Klimatautomatik
Helljusassistent
Surround View
Navigationssystem Professional
Head-Up Display
Förberedelse för Bluetooth
HiFi System Professional DSP
USB-Anslutning
Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion
Svensk språkversion
Traffic Information
M Aerodynamikpaket
Individual Högglans Shadowline
Individual Tonade Rutor
Individual Anthracit innertak
Speed-Limit-information

When Batman takes a vacation he does the Gumball
wow, var det något som du inte prickade för i tillvalslistan??? ;-) Superbil! Måste säga att jag inte sett Azuritsvart, är det en ny individualfärg? Vad kostar det att lägga till individualfärg och vad fick du betala för denna sköna skapelse? När du ändå har nästan allt annat på denna bil så varför inte lägga till dieselvärmare? Många som snackat om det på forumet här denna vinter. Tror det är attraktivt tillval den dag du ska sälja. Såg inte det i listan ovan.

/Anders
Ja blev "lite" utrustning men det som är lite sjukt är ju att jag utan problem kunde kryssat i utrustningen för 100" till och ändå ha en heldel kvar att kryssa. Men känns som att jag fått med det som jag vill ha. Har haft värmare i min gamla Q7 som jag hade och måste säga att var inte ofta jag använde den och 16" känns saftigt för något man inte använder (tror det var 16" den kostade). Är "firma bil" så inte jag personligen som skall sälja den sen så tar den utrustningen jag vill ha. Har också bara mina bilar på 1års avtal byter den sedan för då har jag i genom snitt kört 7-8000 mil så är dags att byta bil då:)

Här är några bilder på Azurite kanske inte de bästa men vill ju ha en svart bil men gillar inte den lila tonen som carbon har.
Länk
Kostar 23500 för azurite och sophisto kostar 11400:- så hellre färgen än värmaren kan jag ju säga:)

Priset så fick jag 11% tillslut.

Ingår brunetten på köpet så slår jag till på färgen direkt :-)... den ser sjukt snygg ut, alltså färgen... om du ändå lägger så mycket på bilen och kör så mycket så varför inte lägga till 10" på färgen också? Sophistogrå är väldigt snygg, hade det på min F10 och fick många komplimanger för bilen, men den här är nog ännu vassare. Individualfärgerna är något riktigt extra!

/Anders
Jo lite så jag tänker också att skall man lägga så mycket pengar på en bil så skall man göra det fullt ut. Så ligger väldigt när till att lägga till Azurite men sen måste man ju sätta stopp någonstans också:( Och sophisto är ju riktigt snygg också. Men tror nog att det slutar med en beställning på azurite:)

viobebe
Med känsla! Jag tycker att Audi följer sin tradition med deras S/RS varianter med lite breddade skärmar, över dimensionerade bromsar, osv, varför ändra ett fungerande koncept? redan i S3 variant så drar folk blickarna till sig, och förstår att det är en spec A3, vad skall de då säga om RS3?
Diskretionen tycker jag är bara positivt, vad jag har hört så försöker Audi Sverige få fler bilar än vad de har blivit tilldelade...

Men det är klart det verkar bara vara BMW ägarna som vill ha folks trånande blickar riktade mot sina bilar och visa vad de kommer med, varför annars ifrågasätta designen på Audin att den ser ut som en vanlig sportback för det gör den inte, även min 8 åriga son kan se skillanden på dessa 2, men så är han också VAG frälst ;-)

Vorsprung Durch Technik
Ja du har säkert dopad sonen viobebe, eller hur? :-) Visst finns det läckra Audimodeller, S5-an jag tog i byte i höstas var riktigt läcker och väckte trånande blickar hos en del. Däremot måste jag säga att de två A7-or jag sett i helgen inte är en dag vackrare än 5-serie GT som inte heller är lyckad designmässigt.

/Anders
Enligt BMW-s repr. på mässan Teknikens Värld Live i helgen, så finns det tydligen ett fåtal osålda produktionsplatser kvar på 1M. Kan ju vara värt att kolla för den som trodde han eller hon missat chansen. Fanns ev. nån hos Bavaria.

/Anders
är det samma motor i z435is som 1M coupe? eller samma motor är det ju men är det samma trim??
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Samma motor N54, men olika mappning.

Svänghjul, växellåda osv. är dock speciellt för 1M.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Med känsla: Pratade med bavaria i förra veckan och då skulle de ha någon plats kvar enligt säljaren jag pratade med. Vet även att förenade bil i Malmö hade någon plats kvar men detta var ett bra tag sedan jag var där. Tydligen skall enbart 5 bmw åf i Sverige blivit tilldelade produltionsplatser och någonstans runt 20-25 bilar kommer hit. Allt detta kom från säljaren på bavaria.. Produktionsplats i December är brutal för nerverna för övrigt ;)
Killen från BMW Sverige sa att det var cirka 55-60 bilar som kommer till Sverige, så det verkar som spridda skurar när det gäller korrekt info. Den var iaf läcker! Får min ungefär v 22 är det senaste. Måste hinna sälja bort några övriga bilar innan dess bara. Känns bra man inte tog Valencia orange ändå. Tror vit är läckrast!

/Anders
55-60 bilar är lite skillnad ja.. Både han på bavaria samt min säljare säger <-30 Bilar. Så spridda skurar är det, bryr mig personligen inte om det komm 30 eller 60 till Sverige. Vit är absolut snyggast, framhäver formerna otroligt bra :D
Sådär :) BMW Sverige kontaktade, Sverige är tilldelade 79bilar totalt! Och bilen är planerad att tillverkas 2011 ut i nuläget! Rykten om att det ska slutas kvartal 1 2012 finns bl.a på amerikanska forum! Men litar mer på BMW här hemma ;) Allt talar i alla fall för endast ett års tillverkning vilket är kul då bilen känns lite mer speciell :)
hur många bilar kommer tillverkas totalt sett om den bara tillverkas under ett år?? 2000-3000 eller?
Har läst antingen 2500 eller 2800 bilar totalt någonstans! Men är inte säker alls men därikring..
twinsturbo: så med andra ord är 1m coupe riktigt unik och kommer med största sannolikhet att bli en samlarbil i framtiden
Som det ser ut nu så blir den lite mer speciell ja! :)
Har kört såväl Z4 35is som 1M Coupé. Z4an känns lite råare trots att den inte fått något "M-märke" ännu. Motorkaraktären är som alla förstår rätt snarlik, men den manuella lådan i 1M ger en rätt annorlunda körupplevelse. Att tvingas välja mellan dessa två bilar blir en utmaning, men 1M Coupén blir ju (beroende på utrustning) lite billigare. Tro dock ej att det handlar om en "vanlig 135i Coupé med M-märken! Den känns fortfarande mycket solid och bekväm för att vara av den här biltypen. Jag skulle inte vilja att 1M Coupén tappade 100-200kg. Visst för banracing, men det här är en bil man till och med tvinga in sin (mindre) familj i för långfärd om man inte har krav på kombiutrymmen. Kör man försiktigt kan man lura (nästan) vem som helst att det bara är en "sportig liten 2-dörrarsbil". Bakom ratten berättar dock bilen mycket, mycket tydligt vem den verkligen är. Även om ni lovar att ni aldrig, aldrig ska köpa en 1M Coupé så ta en provtur när den kommer - ni glömmer den aldrig, vad ni än kört tidigare! Tyvärr blir den nog slutsåld snart, men vem vet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.